Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:01Enklast att mäta ett löpband borde väl vara att ta ett kalibrerat mäthjul och sedan kolla om hjulet och bandets display säger samma sak.
De flesta lokala friidrottsklubbar eller person inom den klubben brukar ha ett mäthjul.
Enklast att mäta ett löpband borde väl vara att ta ett kalibrerat mäthjul och sedan kolla om hjulet och bandets display säger samma sak.
De flesta lokala friidrottsklubbar eller person inom den klubben brukar ha ett mäthjul.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:07Jag var egentligen inte ute efter hur det går till att kalibrera utan hur man vet att gympersonalen har gjort det nyligen.
Men det är en kul idé att ha med sig mäthjulet och börja träningspasset i arbetsbyxor så att säga 😀
Jag var egentligen inte ute efter hur det går till att kalibrera utan hur man vet att gympersonalen har gjort det nyligen.
Men det är en kul idé att ha med sig mäthjulet och börja träningspasset i arbetsbyxor så att säga 😀
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:09Ok, mitt svar var väl mer att om du är fundersam, och om personalen inte har en aning, då skulle åtminstone jag kolla om jag verkligen ville veta med ett mäthjul.
Ok, mitt svar var väl mer att om du är fundersam, och om personalen inte har en aning, då skulle åtminstone jag kolla om jag verkligen ville veta med ett mäthjul.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:13Jag fick också frågande blickar när jag frågade om kalibrering på mitt gym. Dom sa att det gjordes en gång om året men kunde inte svara på när det var gjort senast.
Jag fick också frågande blickar när jag frågade om kalibrering på mitt gym. Dom sa att det gjordes en gång om året men kunde inte svara på när det var gjort senast.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:19Oj vad slappt och oseriöst era gym verkar hantera löpbanden.... Jag jämför med hur killarna på Fitness Club sköter banden, där är det ingen tvekan om när banden kalibrerades, att de är rätt inställda eller när det är dags för service etc. De har lika bra
Oj vad slappt och oseriöst era gym verkar hantera löpbanden.... Jag jämför med hur killarna på Fitness Club sköter banden, där är det ingen tvekan om när banden kalibrerades, att de är rätt inställda eller när det är dags för service etc. De har lika bra