Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervaller på vintern??
You need to log in to create posts and topics.

Icebug kommer med ett par lätta dubbade skor i början på 2009, avsedda för orientering och trail running. Så vitt jag vet de första lättviktsskorna med dubb. (återstår att se hur lätta de är).

http://peno25.diinoweb.com/files/Orientering/

Det finns rätt gott om OL-skor som är både lätta och försedda med ståldubbar.

Det är klart att du skall köra ett intervallpass. Jag kan rekomendera att köra passet på löpband så gött att springa i kortbyxor,och att inte frysa under vilan ,och att slippa halka när man springer fort

Fredrik: Jaså, det har jag missat. Mina OLWay OL-skor väger in på 339 g att jämföras med NB 790 trailskor 247 g och Inov8 X-Talon 212 trailskor på 212 g.

Varför inte köra intervaller på måndagar med klubben och sen ta vilodag på tisdag i stället?

Har du kontrollvägt dina X-Talon? Mina väger mer. 212g gäller för storlek 8 och Inov-8:s storlekar är lite "amerikanska".

"Inov-8:s storlekar är lite "amerikanska". "

Ska beställa X-Talon 212. På Saucony, New Balance m m brukar jag ha UK 10½. Bör jag ta 11 eller 11½ UK på X-Talon 212?

Svårt att säga men 11 eller 11½ bör vara lämpligt. Du får väl fråga de du beställer från. De brukar ha bra koll.
Jag har 9½ (US) på mina Saucony och 9½ (UK) på Inov-8 men jag har småknepiga fötter - högerfoten är 8mm längre än vänsterfoten - där jag får t

Mina väger 190 g 😛

Lillfot!