Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningIntervaller rekommenderas!
You need to log in to create posts and topics.

De gånger jag har simmat som bäst har varit veckan efter läger där jag simmat varje dag.
(Och jag är långt från elit!)

Självklart har jag anpassat passens längd och intensitet till detta.

"Övertränad" är ett märkligt uttryck, i min värld klassas det på

Iceman, använd dig inte av uttryck som du inte vet vad de innebär. Att du skulle bli övertränad är långt ifrån troligt.

Skulle just skriva det - övertränad är helt fel ord i sammanhanget.

Dessutom tröttnar man ju inte mer eller mindre på något för att man är amatör. Jag skulle gissa på tvärsom snarare. De som är amatörer/nybörjare har betydligt större potential att utveck

Det måste ju finnas någon anledning till att de flesta tävlingssimmare lägger av strax efter 20-års åldern. Överträning kan vara en anledning. Om man tränat 6ggr i veckan sen man var litet barn så förstår jag att man tröttnar! En gång när ungdomarna jag t

Ingen har sagt Man ska simma långt. Vi bara säg att man ska simma ofta. Det är åter igen att du välja att läsa delvis vad sim skrevs.

De flesta lägg av med alla idrott vid 20! Man börja inser att där finns mer till liv än idrott, eller man vet du kommer

När det är så att de flesta lägger av redan vid 20 då tycker jag det är dags att sporten och föreningarna sätter sig ner och reder ut vad detta beror på och ser till att göra något åt det. Jag tror mycket beror på för hård träning och träning för ofta i u

Nu är det så att simning är en av få discipliner där sverige hävdar sig bra i världssammanhang - men du kanske vill att det ska bli som i långdistanslöpning?

Nu markerar jag den här tråden som ointressant. Avvikit från ämnet!

Jag säger bara, Lars Frölander, Therese Alshammar en bra bit över 30+ båda två. Therese har tränat svinhårt i hela sitt liv och är bättre än någonsin just nu. Det krävs minst 10 pass i veckan för att hålla i världseliten och är du sub 15 i världen finns d

Kan du inte göra alla en tjänst, sluta med dina dumma inlägg! Du hjälper ingen. Och du tar inte åt dig av de någon annan skriver. Sluta förstöra för personer som kan och vill lära sig simma!