Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 12:51Det jag fått lära mig är att för underhållning räcker 1ggr/vecka men vill man utvecklas så är det åtminstone 2ggr som gäller. 2-4 ggr/vecka är nog optimalt. För många gånger är inte bra för då blir man övertränad.
Det jag fått lära mig är att för underhållning räcker 1ggr/vecka men vill man utvecklas så är det åtminstone 2ggr som gäller. 2-4 ggr/vecka är nog optimalt. För många gånger är inte bra för då blir man övertränad.
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 13:03??? Kan du sluta hitta på saker bara för att posta något?!?!?
Ungdomar träna 6-11ggr/vecka. Om jag inte hade tre barn skulle jag simma 7ggr/vecka utan risk att bli över tränat!!!! Samt jag skulle styrka träna och cykla utöver simning
??? Kan du sluta hitta på saker bara för att posta något?!?!?
Ungdomar träna 6-11ggr/vecka. Om jag inte hade tre barn skulle jag simma 7ggr/vecka utan risk att bli över tränat!!!! Samt jag skulle styrka träna och cykla utöver simning
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 13:14Ungdomarna i simklubben jag tränar med tränar 4ggr/vecka. Överträning är inte bra för då sliter man mer än man bygger. Det är även bra att göra uppehåll i träningen en hel vecka ibland för då blir man mera "taggad" att köra igång när man återvänder.
Ungdomarna i simklubben jag tränar med tränar 4ggr/vecka. Överträning är inte bra för då sliter man mer än man bygger. Det är även bra att göra uppehåll i träningen en hel vecka ibland för då blir man mera "taggad" att köra igång när man återvänder.
Quote from Elias Engqvist on 26 March 2012, 13:25Fan, du är ju värsta simcoachen som verkar veta allting Iceman. Det är bara simma som går lite dåligt!
(Ödmjuk? Ja, för sjutton, jag är nog ödmjukast i hela världen!)
Fan, du är ju värsta simcoachen som verkar veta allting Iceman. Det är bara simma som går lite dåligt!
(Ödmjuk? Ja, för sjutton, jag är nog ödmjukast i hela världen!)
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 13:55iceman du har tidigare sak att tjejer 12-13 simma typ 34s på en 50m
sedan 1990 har där varit ca 3000 flicka som har simmat ender 33s
du också påstå din tränare säg bara sparka mer för att simma bättre...om något av detta är sant så har du fel förbild av
iceman du har tidigare sak att tjejer 12-13 simma typ 34s på en 50m
sedan 1990 har där varit ca 3000 flicka som har simmat ender 33s
du också påstå din tränare säg bara sparka mer för att simma bättre...om något av detta är sant så har du fel förbild av
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 13:56Ice Man:
Vad har du egentligen för belägg för dessa uttalanden?Det finns inte en framgångsrik simmare som simmar så lite som du förespråkar och en vecka utan simning har för många kraftigt kännbara nackdelar. (Man tappar känslan för vattnet helt enkel
Ice Man:
Vad har du egentligen för belägg för dessa uttalanden?
Det finns inte en framgångsrik simmare som simmar så lite som du förespråkar och en vecka utan simning har för många kraftigt kännbara nackdelar. (Man tappar känslan för vattnet helt enkel
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 16:45Det är väl olika från person till person vad som funkar. Jag själv upplever att jag utvecklas mer och blir mer motiverad på varje träningspass efter att jag dragit ner från att ha simmat 4-5 ggr/vecka till 2ggr/vecka. Brukar även träna styrka 2ggr/vecka o
Det är väl olika från person till person vad som funkar. Jag själv upplever att jag utvecklas mer och blir mer motiverad på varje träningspass efter att jag dragit ner från att ha simmat 4-5 ggr/vecka till 2ggr/vecka. Brukar även träna styrka 2ggr/vecka o
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 18:12Så nu har du gått från 100m simmare till expert på en vecka?
du säger själv att utvecklas krävs 2-4 ggr men du kör bara 2. Med alla dina post om simning och problem du har haft skulle man tror att du ska ligger på minst 4ggr veckan eller har jag missat
Så nu har du gått från 100m simmare till expert på en vecka?
du säger själv att utvecklas krävs 2-4 ggr men du kör bara 2. Med alla dina post om simning och problem du har haft skulle man tror att du ska ligger på minst 4ggr veckan eller har jag missat
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 18:38Jag skrev 2ggr/vecka för att utvecklas och en gång i veckan bara för att underhålla.
Jag skrev 2ggr/vecka för att utvecklas och en gång i veckan bara för att underhålla.
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 20:15Troll-attityden är igång igen.
Trodde att du genom din tråd "Hur kändes senaste simträningen för dig?" hade börjat ett nytt liv här på FB. Men tydligen inte.
Troll-attityden är igång igen.
Trodde att du genom din tråd "Hur kändes senaste simträningen för dig?" hade börjat ett nytt liv här på FB. Men tydligen inte.