Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningIntervaller rekommenderas!
You need to log in to create posts and topics.

inervaller används för att köra teknik. simma 16x25m med 4 olika teknik övningar. då kan tränare eller kursledare ger feedback efter varje 25m

simma du en 400m teknik övning få du ingen feedback till du har gjort det fel för 400m

du kan också simma 10

Jomenvisst, vore det intervaller med teknikövningar så vore det en annan sak, men nu vi kör mest bara frisim rakt upp-å-ner. Inte alls roligt.

Maria:
"För att få upp farten behövs grundläggande konditionsträning..."

Intervaller ÄR grundläggande konditionsträning. I allra högsta grad.
Du får väl ta i lite...

En gång i veckan duger inte till att bygga upp kondition.

(Och nej - just nu har jag verkligen inte tid med mer.)

"En gång i veckan duger inte till att bygga upp kondition."

En gång i veckan dugar inte för att bygga upp teknik heller. Simskolan är en gång i veckan och de barn eller vuxen som gå till simhallen 1-2 gång till är de som utveckla. Här i Växjö börja man t

Från nybörjare upp till en viss nivå kan man naturligtvis visst utvecklas med bara ett pass i veckan. Det är väl snarare var denna nivå ligger då utvecklingen i genomsnitt börjar ta stopp som vi skulle kunna diskutera. En del har kanske inte högre ambitio

Håller helt med Ryan. Inte en chans att man utvecklas vare sig som skidåkare, simmare, löpare eller vad som helst om man tränar en gång i veckan. Musklerna kommer aldrig att byggas upp med så litet träning. Dessutom tillkommer teknikaspekten, som är särsk

Antingen har ni helt enkelt fel, eller så har ni någon personlig och konstig definition på vad ni menar med "utvecklas".

Jag håller helt med - utveckling kräver mer än ett pass i veckan. Underhåll kan eventuellt vara ett pass i veckan...

Gick crawlkurs för 1½ år sen och märktes stor skillnad på oss 2-3st som simmade två extrapass utöver kursdagen och på de som "inte hade h

Jag var en sån som låg och harvade i bassängen 60 min non-stop... sen gick jag och lärde mig
crawl och började även träna lite på ryggcrawl... Plötsligt hade jag 3 simsätt att laborera med...
Numer kör jag inte non-stop och jag varvar simsätt och hastighe