Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningIntervaller rekommenderas!
You need to log in to create posts and topics.

Anders: instämmer

Ice Man nu snackar du i nattmössan , ute på hal is , kalla det vad du vill , men om du är en tävlingssimmare så ska du vara i vattnet så mycket du kan . Vid 16 års ålder tränade jag 9 pass i veckan 7 simpass 2 styrka . Antal meter i vattnet beror på i vil

9 av 10 på Funbeat är väl motionärer?

Markus Andersson ja så är det nog , vad jag menar med mitt inlägg är att det krävs så mycket träning om du är en "elitsimmare" mot om du bara ska motionssimma.

🙂

Jag tror IceMan är väl medveten om att 2-4ggr/vecka inte är någon träningsdos för en elitsimmare. Ni verkar prata om olika saker utan att inse det och därför verkar mer oense än vad ni egentligen är.

Instämmer med Ryan - om jag inte hade haft småbarn så hade jag lätt också simmat 7 dar per vecka och kört flera styrkepass! Nu kör jag 4 dagar per vecka(när inte kidsen är sjuka som nu*morr*) och skulle gärna stoppa in ett pass till, men arbetstiderna säg

Precis Markus, 9 av 10 på funbeat är motionärer. Dock verkar väldigt många tro att de är elit. 😉

Och någon tror han har elitkompetens att berätta hur man ska simma, fast är själv medioker simmare.

Vad som passar elit och motionär vad gäller träningsdos är ju helt olika. Jag vet att eliten tränar mycket men om en nybörjare eller amatör skulle gå ut och börja köra 6ggr/veckan så skulle han/hon nog tröttna och bli övertränad snabbt.