Quote from Catharina Brattlin on 7 July 2008, 17:10Markus, pulsbaserad träning kräver EGENTLIGEN att man vet sin maxpuls och utifrån den springer sina intervaller, beroende på om det är tröskelintervaller eller VOmax-intervaller. Man springer alltså så snabbt och länge att man kommer upp i 85-90% av sin m
Markus, pulsbaserad träning kräver EGENTLIGEN att man vet sin maxpuls och utifrån den springer sina intervaller, beroende på om det är tröskelintervaller eller VOmax-intervaller. Man springer alltså så snabbt och länge att man kommer upp i 85-90% av sin m
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 11:20Ska försöka utveckla varför jag inte anser att intervallträning är det bästa för nybörjare. Fast det känns lite svårt att göra i text.
Löpning handlar mycket om att hitta känslan. Få spänst och hållning. Kordination. Uthållighet. När man sprungit en tid
Ska försöka utveckla varför jag inte anser att intervallträning är det bästa för nybörjare. Fast det känns lite svårt att göra i text.
Löpning handlar mycket om att hitta känslan. Få spänst och hållning. Kordination. Uthållighet. När man sprungit en tid
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 11:26Tack Rickard
Tack Rickard
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 11:36Kul fråga, jag satt själv och funderade i liknande banor imorse då jag är i ungefär samma sits.
När jag läste om 1000 m intervaller på marathon.se så rekommenderades det dock inte att köra intervaller alls innan man tränar åtminstone 5 mil i veckan så då
Kul fråga, jag satt själv och funderade i liknande banor imorse då jag är i ungefär samma sits.
När jag läste om 1000 m intervaller på marathon.se så rekommenderades det dock inte att köra intervaller alls innan man tränar åtminstone 5 mil i veckan så då
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 12:14Ja att gå upp från i25-40 km i veckan (när man lyckas få till veckorna) till +50 km i veckan det kan vara lite kärvt tidsmässigt!
Kanske man lätt "frestas" av att intervaller ska ge så mkt just för att de flesta av oss har inte massor av tid?
Jag sitter o
Ja att gå upp från i25-40 km i veckan (när man lyckas få till veckorna) till +50 km i veckan det kan vara lite kärvt tidsmässigt!
Kanske man lätt "frestas" av att intervaller ska ge så mkt just för att de flesta av oss har inte massor av tid?
Jag sitter o
Quote from j sollerman on 8 July 2008, 12:52Undra om detta är den vanligaste tråden på funbeat..
Undra om detta är den vanligaste tråden på funbeat..
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 13:03På ngt sätt tror jag mer på en del mattrådar, som vad äter ni för frukost?
Men det är svårt att låta bli att snegla på intervaller eftersom det dyker upp hela tiden, här och överallt där det handlar om löpträning, och även annan fartträning.
Och allvarli
På ngt sätt tror jag mer på en del mattrådar, som vad äter ni för frukost?
Men det är svårt att låta bli att snegla på intervaller eftersom det dyker upp hela tiden, här och överallt där det handlar om löpträning, och även annan fartträning.
Och allvarli
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 13:09Lingling, visst funkar det med intervaller för att få upp farten igen. Jag har sänkt min miltid från 57 min (tidigt i våras) till strax över 44 minuter. Men det förutsätter att man har lite distans i bagaget när man drar igång och att man använder huvudet
Lingling, visst funkar det med intervaller för att få upp farten igen. Jag har sänkt min miltid från 57 min (tidigt i våras) till strax över 44 minuter. Men det förutsätter att man har lite distans i bagaget när man drar igång och att man använder huvudet
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 13:2557 till 44 minuter - alltså 13 minuter - sedan tidigt i våras. Det är ju ruggigt imponerande. Hur har du lyckats med det?
57 till 44 minuter - alltså 13 minuter - sedan tidigt i våras. Det är ju ruggigt imponerande. Hur har du lyckats med det?
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 13:27Ja, jag kan bara säga grattis!
(Kämpar fn med att komma under 6 min/km då och då. Alla tips mottages tacksamt - fast just nu är mitt problem att sålla också.)
Ja, jag kan bara säga grattis!
(Kämpar fn med att komma under 6 min/km då och då. Alla tips mottages tacksamt - fast just nu är mitt problem att sålla också.)