Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"57 till 44 minuter"

Wow! Kunde jag göra det på ett år vore jag superlycklig!

Kunde jag göra 67 till 54 någon gång i livet skulle jag svimma av lycka.

Tack! Ja, det gick över förväntan. Jag hade "tänket" i bagaget och farten vet jag finns sen innan. Fick barn för ett år sen och var krympling under graviditeten så fysiskt fick jag börja om.

Så först körde jag hög volym i moderat tempo med start i februa

Eller 77 till 64 eller vad det nu kan vara frågan om;)

Uppmuntrande läsning. Stort grattis, Katarina och snyggt jobbat (t+)

Okej, kul! Ledsen om jag drog igång tjatet om intervaller igen, är ny här så jag lär mig väl. Tänker att jag ska springa för livet! tackar
//MB

Jag tror stenhårt på att det krävs mer än ett bra flås för att kunna springa fort och länge. I alla fall är det så för mig. När jag exempelvis springer korta intervaller (och därmed för mej riktigt fort) så slår det aldrig fel att när musklerna sviker och

Provade på rekommenderade intervaller 1000 m x 5, men orkade bara 2 st på ca 5 min vardera, när jag började på nr. 3, mådde jag illa. Vilade gåendes ca 2,5 min mellan intervaller. Gjorde därefter istället maxfart på 2 min x 2. Avslutade med vanlig lugn j

Sänk farten, om Du inte orkar alla. Eller kör på tid, t ex 4x4 min, som nåt skidlandslag kör med...har jag fått veta.

800-metersintervaller ska visst vara bra, om man kör VOmax (kör jag själv). 1000 m är för långt. De passar bättre vid tröskelfart.

Tack, för tipset. 4 x 4 ska jag prova nästa gång jag kör intervallträning. Idag ska jag försöka mig på att orka springa i 1h, klarade 50 min. förra veckan. Hur långt det är har jag ingen aning om, men jag önskar ju förstås att det är ca 8 km. På väg mot L