Quote from Guest on 14 October 2011, 11:43Jag har legat hemma i sängen med hög feber sedan lördag kväll.
Under de första 4 dygnen har jag ätit exakt följande:söndag: en halv kebab med bröd
måndag: en banan
tisdag: en banan, en halv deciliter nyponsoppa
onsdag: två bananerJag har druckit vatt
Jag har legat hemma i sängen med hög feber sedan lördag kväll.
Under de första 4 dygnen har jag ätit exakt följande:
söndag: en halv kebab med bröd
måndag: en banan
tisdag: en banan, en halv deciliter nyponsoppa
onsdag: två bananer
Jag har druckit vatt
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 11:53Viktnergång på några enstaka hekto alltså. Lite mer än så tror jag nog du borde gått ner, dvs jag delar din förvåning. En tanke, kanske är du svullen i kroppen, allmänt eller någon stans, dvs lite extra bunden vätska?
Viktnergång på några enstaka hekto alltså. Lite mer än så tror jag nog du borde gått ner, dvs jag delar din förvåning. En tanke, kanske är du svullen i kroppen, allmänt eller någon stans, dvs lite extra bunden vätska?
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 12:17Nej, tvärtom faktiskt, tycker ögonen och kinderna ser insjunkna ut i övrigt ser jag ingen skillnad på kroppen
Mängden vätska i kroppen borde inte vara någon stor skillnad mot normalfalletJag hoppas att det kan vara så här:
Jag har relativt låg fettproce
Nej, tvärtom faktiskt, tycker ögonen och kinderna ser insjunkna ut i övrigt ser jag ingen skillnad på kroppen
Mängden vätska i kroppen borde inte vara någon stor skillnad mot normalfallet
Jag hoppas att det kan vara så här:
Jag har relativt låg fettproce
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 12:29Tvärtom, musklerna innehåller lite energi vid förbränning, så kroppen måste snarare förbränna större massa muskler än motsvarande massa fett.
Säg att din kropp behvöde 1500 kcal per dag, det blir 6000 kcal. Så har du ätit lite energi (1000 kcal?). De här
Tvärtom, musklerna innehåller lite energi vid förbränning, så kroppen måste snarare förbränna större massa muskler än motsvarande massa fett.
Säg att din kropp behvöde 1500 kcal per dag, det blir 6000 kcal. Så har du ätit lite energi (1000 kcal?). De här
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 12:57Magnus, du har ju såklart rätt i det måste brännas mer muskler för att få samma kolorier. Men processen att ta energi från muskler kanske är lite mer svårstartad.
Om vi säger att jag har haft ett kaloriunderskott på 5000 kalorier och tappat 0,4 kg i vikt
Magnus, du har ju såklart rätt i det måste brännas mer muskler för att få samma kolorier. Men processen att ta energi från muskler kanske är lite mer svårstartad.
Om vi säger att jag har haft ett kaloriunderskott på 5000 kalorier och tappat 0,4 kg i vikt
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 13:19Jag misstänker att du gjort av med väldigt lite energi när du varit sjuk. Om du hade tränag ordentligt istället för att ligga sjuk, så hade du nog gått ner mer. Att långsiktigt gå ner mer än 1 kg i veckan är inte helt enkelt. Eller särskilt bra.
Antar oc
Jag misstänker att du gjort av med väldigt lite energi när du varit sjuk. Om du hade tränag ordentligt istället för att ligga sjuk, så hade du nog gått ner mer. Att långsiktigt gå ner mer än 1 kg i veckan är inte helt enkelt. Eller särskilt bra.
Antar oc
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 13:20Det första som kroppen tar energi av är glykogenlagret i levern på några hundra gram kolhydrater + bundet vatten. Jag tänker mig att man borde gå ner något kg på detta innan kroppen börjar ta av muskler/fett.
Det första som kroppen tar energi av är glykogenlagret i levern på några hundra gram kolhydrater + bundet vatten. Jag tänker mig att man borde gå ner något kg på detta innan kroppen börjar ta av muskler/fett.
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 14:41Kane det, men i detta fallet tror jag inte leverns glykogen räckte till.
Kane det, men i detta fallet tror jag inte leverns glykogen räckte till.
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 19:31Ja jag har ju naturligtvis under min fantastiska karriär som leg psykolog sett både det ena å det andra i det här speciella området. En kvinna låg tex i sängen å varken åt eller drack under månader...hon drack typ några deciliter per dygn. Den läkare som
Ja jag har ju naturligtvis under min fantastiska karriär som leg psykolog sett både det ena å det andra i det här speciella området. En kvinna låg tex i sängen å varken åt eller drack under månader...hon drack typ några deciliter per dygn. Den läkare som
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 22:37Har du bajsat som vanligt?? en riktig tömning kan orsaka 7-8hg viktminskning...
Har du bajsat som vanligt?? en riktig tömning kan orsaka 7-8hg viktminskning...