Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 12:48Jag mätte kroppsfett och muskler i en apparatur hos en sjukgymnast.
Jag mätte kroppsfett och muskler i en apparatur hos en sjukgymnast.
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 12:52Kan man verkligen förlora 3,5 kilo muskler under 4 dagars sjukdom med minimal föda och aktivitet?? Låter helt otroligt!
Kan man verkligen förlora 3,5 kilo muskler under 4 dagars sjukdom med minimal föda och aktivitet?? Låter helt otroligt!
Quote from Catharina Brattlin on 30 December 2011, 13:07OK, nej, det var det ju inte då. Jag bara tyckte att det verkade vara en låg vikt på en vuxen man, men Du är ju inte så lång heller. 🙂
Sonen, Lingling, vägde bara 53 kg och inte, som jag bedömde, runt 60. Längden ligger på strax över 165 cm, om vi mätt
OK, nej, det var det ju inte då. Jag bara tyckte att det verkade vara en låg vikt på en vuxen man, men Du är ju inte så lång heller. 🙂
Sonen, Lingling, vägde bara 53 kg och inte, som jag bedömde, runt 60. Längden ligger på strax över 165 cm, om vi mätt
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 14:19Sylvia, jag blev lite förvånad, min tioåring är lång för sin ålder inte grov för all del men 64 kg har han rätt långt kvar till.
64kg kom jag själv inte upp i förrän med en termins stadig diet på chokladkakor, wienerbröd och chokladbiskvier, nedsköljt me
Sylvia, jag blev lite förvånad, min tioåring är lång för sin ålder inte grov för all del men 64 kg har han rätt långt kvar till.
64kg kom jag själv inte upp i förrän med en termins stadig diet på chokladkakor, wienerbröd och chokladbiskvier, nedsköljt me
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:47Är det en impedansvåg ska man ta siffrorna med en rejäl nypa salt, i synnerhet i sådana här fall när du kan ha tappat ganska mycket vätska.
Är det en impedansvåg ska man ta siffrorna med en rejäl nypa salt, i synnerhet i sådana här fall när du kan ha tappat ganska mycket vätska.
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:49Och nej, det är inga extremvärden, men det är just det som gör det lite osannolikt att du skulle ha förlorat 3,5kg muskelmassa på kort tid.
Och nej, det är inga extremvärden, men det är just det som gör det lite osannolikt att du skulle ha förlorat 3,5kg muskelmassa på kort tid.
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:54Inte en chans. Det är vätska.
Vore ju konstigt om man kunde tappa massa som tar 1-2 år för en normalperson att bygga upp på fyra dagar.
Inte en chans. Det är vätska.
Vore ju konstigt om man kunde tappa massa som tar 1-2 år för en normalperson att bygga upp på fyra dagar.
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 00:22det var mer än 4 dagar jag var sjuk. Jag var sängliggande i nästan 14 dagar.
Sen tar det lång tid innan orken är tillbaka efter en lunginflammation.Jag har relativt lätt att bygga på mig muskler, och kanske förlorar man dom lätt också då ?
det var mer än 4 dagar jag var sjuk. Jag var sängliggande i nästan 14 dagar.
Sen tar det lång tid innan orken är tillbaka efter en lunginflammation.
Jag har relativt lätt att bygga på mig muskler, och kanske förlorar man dom lätt också då ?
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 17:32Tja, alla killar väger inte 90-100 kilo...
Jag har alltid varit smal och tyckt det varit konstigt att alla andra vägt så mycket. Närmre 1,80, knappt 65 kilo. Försökte gå upp i vikt länge. Lyckades med några kilo (vägde < 65 tidigare). Sen lyckades jag int
Tja, alla killar väger inte 90-100 kilo...
Jag har alltid varit smal och tyckt det varit konstigt att alla andra vägt så mycket. Närmre 1,80, knappt 65 kilo. Försökte gå upp i vikt länge. Lyckades med några kilo (vägde < 65 tidigare). Sen lyckades jag int