Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kissa kan man göra över en liter/dygn. Höll du dig hela tiden kanske?

Jag har haft mellan 39 och 41 graders feber under perioden. Borde inte det kräva ganska mycket energi det också.
För övrigt är jag fortfarande sjuk, aptiten är lite,lite bättre. I torsdags och fredags fick jag kanske i mig 1500 kalorier sammanlagt. Idag h

Om vi ponerar att Du faktiskt inte har rört Dig ur fläcken så är det Din basala ämnesomsättning som Du ska räkna på, BMR.

Generellt gäller då (vid icke uppgående) 25 x antal kg kroppsvikt/dygn. I Ditt fall ca 1650 kcal/dygn (enligt http://www.uppladdningen.nu 1

Jag har faktiskt hela tiden haft väldigt god koll på vad jag ätit, just för att göra denna lilla studie.
Det enda ytterliggare som jag stoppat i mig förutom det jag skrev är ett ansenligt antal antal värktabletter; alvedon och ipren.

Nu kom jag också på

Dricker du inget vatten?

Jag dricker vatten hela tiden.

Var hos doktorn idag. Lunginflammation.

Du tror inte att det påverkar hur mycket vätska du har i kroppen vid de olika vägtillfällena?

Håkan tror: "Mängden vätska i kroppen borde inte vara någon stor skillnad mot normalfallet". ...enligt svar på min kommentar näst överst i diskussionen. Själv tycker jag min teori om svullen kropp/bunden vätska stärks av att han nu plötsligt tappade 1,8kg

Äter man inget så tror jag man dricker mer.

För mig gör det stor skillnad på vätska i kroppen. Jag har högt blodtryck (en sån där trevlig släktåkomma vi har i vår släkt...) och käkar en vätskedrivande medicin. Fick slut på den förra veckan och var utan i 3 dagar, vips var det 2 kg upp på vågen. När