Quote from Guest on 9 April 2010, 21:22Är det någon här som har erfarenhet av Nike+ sportkit? Lyckades vinna en IPod Nano (och jag som aaaaldrig vinner något - yes, yes!!!) och blev nyfiken på Nike+ och funktionerna som finns. Är den bra? Måste man ställa in en viss steglängd för att få distan
Är det någon här som har erfarenhet av Nike+ sportkit? Lyckades vinna en IPod Nano (och jag som aaaaldrig vinner något - yes, yes!!!) och blev nyfiken på Nike+ och funktionerna som finns. Är den bra? Måste man ställa in en viss steglängd för att få distan
Quote from Christer Berg on 9 April 2010, 21:32nike+ visar hastighet, distans och kalorier. Ingen puls.
Nike+ poden kräver särskilda skor och har fått en hel del kritik när det gäller poddens pålitlighet med avstånd.
Tittade lite på den men valde Adidas MiCoach istället. Du kan koppla valfri mp3 spe
nike+ visar hastighet, distans och kalorier. Ingen puls.
Nike+ poden kräver särskilda skor och har fått en hel del kritik när det gäller poddens pålitlighet med avstånd.
Tittade lite på den men valde Adidas MiCoach istället. Du kan koppla valfri mp3 spe
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 22:41Jag körde med Nike armand och den fungerade klockrent... förutom att displayen sa upp sig efter ett tag. Sen dess så har det kommit en ny version av klockan och den skall vara betydligt bättre.
Första tiden så hade jag Nike+ skor, vilka har ett lite fack
Jag körde med Nike armand och den fungerade klockrent... förutom att displayen sa upp sig efter ett tag. Sen dess så har det kommit en ny version av klockan och den skall vara betydligt bättre.
Första tiden så hade jag Nike+ skor, vilka har ett lite fack
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 23:13Jag är också en nyanvändare av nike+. Det bästa med den tycker jag är återgivningen som jag får under passet, hur långt jag har sprungit och hur långt jag har kvar (som exempel). Sen tror jag att noggranheten bygger på att man själv på en regelbunden basi
Jag är också en nyanvändare av nike+. Det bästa med den tycker jag är återgivningen som jag får under passet, hur långt jag har sprungit och hur långt jag har kvar (som exempel). Sen tror jag att noggranheten bygger på att man själv på en regelbunden basi
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 06:46Har kört med Nike+ tills jag köpte GPS klocka. Funkar helt OK, jag behövde kallibrera om mellan vinterskorna (Icebug) och sommarskorna (Nike). Sen blir det lite olika beroende på underlag och hur kuperat. För mig funkade det bäst på hyggligt bra underlag,
Har kört med Nike+ tills jag köpte GPS klocka. Funkar helt OK, jag behövde kallibrera om mellan vinterskorna (Icebug) och sommarskorna (Nike). Sen blir det lite olika beroende på underlag och hur kuperat. För mig funkade det bäst på hyggligt bra underlag,
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 08:14Är lite skeptisk mot tillförlitligheten i mätningen. svärmor hadde en nike+ och den diffade på 10 %. sen kan man säkert kalibrera den bättre än hon gjorde.
men alla prylar som får ut dig på träning är väl av godo.
Är lite skeptisk mot tillförlitligheten i mätningen. svärmor hadde en nike+ och den diffade på 10 %. sen kan man säkert kalibrera den bättre än hon gjorde.
men alla prylar som får ut dig på träning är väl av godo.
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 09:39Kalibrering (efter skor, underlag, fart) är för alla fotpoddar jätteviktigt. Sen är nike+ipod ungefär lika exakt som alla andra fotpoddar (Suunto, Polar etc), åtminstone när marathon.se testade: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=348991
Har d
Kalibrering (efter skor, underlag, fart) är för alla fotpoddar jätteviktigt. Sen är nike+ipod ungefär lika exakt som alla andra fotpoddar (Suunto, Polar etc), åtminstone när marathon.se testade: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=348991
Har d
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 08:58Tack alla för era inlägg! Kanske tar och testar den, eftersom IPoden redan finns! Blir rätt billigt - visst kostar den bara omkr. 300, exkl. skor?
Tack alla för era inlägg! Kanske tar och testar den, eftersom IPoden redan finns! Blir rätt billigt - visst kostar den bara omkr. 300, exkl. skor?
Quote from Christer Berg on 11 April 2010, 10:08Nja, Löplabbet tar 700 kr för den och då har du ändå inte puls vilket du får med MiCoach för 1200 kr.
Såg att en annan tyckte Nike+ var lätt att koppla upp mot nätet. MiCoach kopplar du in i datorn sen uppdaterarr den sig automatiskt mot MiCoach hemsida.
Nja, Löplabbet tar 700 kr för den och då har du ändå inte puls vilket du får med MiCoach för 1200 kr.
Såg att en annan tyckte Nike+ var lätt att koppla upp mot nätet. MiCoach kopplar du in i datorn sen uppdaterarr den sig automatiskt mot MiCoach hemsida.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 10:17700? 300kr kostar den http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=820
700? 300kr kostar den http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=820