Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIPod och Nike+
You need to log in to create posts and topics.

Du hade rätt. Det var 300 kr. Jag gjorde en sökning på Nikes hemsida och där fanns det inga I Pod kits listade när man gjorde en direktsökning däremot fanns det när man tittade på alla Nike+ produkter (t-)

Priset på 700 kr är med Sportsband och Nike+ pod

Jag har ett Nike+ Sportsband. Eftersom jag byter skor ofta, också under tävling, så har jag investerat i en sådan här:

BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/30760000-30769999/640x480/30762022.jpg?0
BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_3

Tycker den funkar väldigt bra, springer ofta fasta rundor i Skatås på 5, 8 och 10 km och den är oftast väldigt exakt, förvånansvärt exakt. Jag har inte kalibrerat den utan kör på grundinställningen, jag antar att det kan bero lite på steglängd osv om man

Är också jättenöjd med min, fungerar jättebra

Glömde att säga att jag också har en Garmin FR305. Ofta använder jag både den och Nike+ samtidigt eftersom den senare visar löptakt mycket bättre.

Sedan funkar ju Nike+ inomhus också till skillnad mot GPS-klockan.

Jag har också nike+ ipod, och jag är störtförtjust! Man behöver faktiskt inte köpa specialskor utan om man bara är lite påhittig kan man sätta fast sändaren på vanliga skor (jag sydde en liten påse som jag sätter fast uppe på skon). Jag har inte heller ha

Provade denna till iPhone och tycker den var smart utformad. Man kan välja spellista, ha en "Power Song" som man med en knapptryckning startar när man behöver lite push. Talad feedback tycker jag också var perfekt.

Tyvärr fungerade själva podden dåligt.

Om jag nu har Ipod Nano, behöver jag något mer då än Nike+ sportkit för 300:-?
När det gäller kalibrering - räcker det med att mäta upp en runda som man kan göra här på funbeat, eller måste man göra det på en löparbana?

Ja, 300kr-kittet räcker till en Nano (har man en iPhone eller iPod Touch räcker sensorn för ca 200kr). Du kan använda vilken runda du vill, så länge du vet hur lång den är.

du kan också använda en redan sprungen runda som kalibrering. T ex så sprang jag premiärmilen. Poden visade 9,82 men eftersom distansen är kontrollmätt valde jag att kalibrera med hjälp av resultatet.

Undvik att kalibrera efter löpband. Min erfarenhet är