Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIPod och Nike+
You need to log in to create posts and topics.

För min del var valet lätt då jag köpt mig en iphone och nike+ redan ligger som en app, köpte till en sensor för 175kr och har redan Polar puls-bälte. Som "enkel" motionslöpare är det alldeles tillräckligt för mig.
Ett plus vore naturligtvis om man kunde

Anna du kan bara trycka pause. Sen ta ut Ipoden från armbandet sen avsluta träningen.

Om jag har haft sensorn nästan längst fram på skon, men sen kommer på att det är bättre att ha den längst ner under snörena. Ska jag kalibrera om då eller stämmer det ändå?

Testa och se. Får du rätt värden eller värden med rimliga avvikelser så hade inte jag fipplat med kalibreringen oavsett hur enkelt det är.

Det där med sensorns placering är nog egentligen inte så kritiskt. Det handlar mer om vilket löpsteg man har är min erfarenhet. Man får t.ex. stor avvikelse mellan gång och löpning.

Tål sensorn vatten? Alltså kan man ha den när det regnar ute?

Ja, faktiskt. Det testade jag så sent som idag när jag sprang Åvaträskslingan i vatten och lera.

Sensorn verkar hermetiskt tillsluten, vilket också är anledningen till att man får kasta den och köpa en ny när batteriet i den gett upp. Jag är nu inne på

Okej. Jag har haft min i snart en månad men jag har aldrig sprungit när det har regnat än. Men då behöver jag alltså inte vara rädd för att göra det. 🙂

Nej, just det. Jag ska tillägga att jag har min sensor ovanpå skon (se mina tidigare inlägg) så den är verkligen utsatt för vädrets makter när de är på det humöret.

Jag har inte heller några Nike+skor, men jag lägger sensorn i skon, längst fram, för den vill inte vara kvar ovanpå skon.