Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIPod och Nike+
You need to log in to create posts and topics.

Du kan byta batteri i MiCoachens fotsensor, ja. Är ett runt lock under försluten med en O-ring.

>>Ida, lägger du sensorn i skon?? Det låter som om du har lite stora skor måste jag säga!

Haha. Näe, dom är inte stora. Den ligger bra där och rör sig ingenting när jag springer.

Ang. placering av sensorn så tror jag det kan spela stot roll men om den rör sig konsekvent borde det gå att kallibrera den hur man än sätter den.

Denna sensorn mäter bara tid man har foten i marken och baserar beräkningen på det. Jag antar att sensorn u

Jag kan rekommendera ett fäste till sensorn (om man inte har Nike skor) som heter Shoe Pouch (tror det stavas så). jag köpte den på nätet för ca 100:-.

Jag undrar om någon har något tips för bättre hållbarhet för sensorn? Jag har köpt 2 st och den först

Skumt, mina Nike-sensorer håller i alla fall 4-5 månader.

Vid ett tillfälle hände det dock att jag råkade stänga av en sensor ofrivilligt eftersom den hållare jag använder också har en pigg för sensorns lilla "pennspetsbrytare" som man kan trycka in i m

Jag är inne på min tredje sensor, och har sprungit i drygt tre år och 5300 km med dem. Det första bytet (efter 11 månader/ca 1700 km) fick jag gratis på garantin (1 år) och det andra bytet gjorde jag i höstas och den sensorn höll lite längre, nästan 1 1/2

Kan man använda Nike+ / MiCoach samtidigt som en vanlig pulsklocka eller slår de på nåt sätt ut varandra då? Minns när jag köpte min polarklocka att han i affären sa att det ibland kunde bli problem om man sprang för nära någon annan med pulsklocka.
Vad

MiCoachen ligger på 1250 på löplabbet och då får du huvudenhetern, pulsband och fotsensor.

MiCoachen nyttjar Ant+ protokollet och kodade.

Strul med pulsklockor får du när flera klockor som är okodade känner av den andres signaler.

Det ska komma ett pul

Nike+ erbjuder ingen coachning direkt. Den berättar varje km du sprungit samt räknar ner de sista hundra metrarna. Man kan genom en knapptryckning be att få distans, tid och aktuel hastighet uppläst. Den saknar ganska mycket saker som jag hade gillat tex.