Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIPod och Nike+
You need to log in to create posts and topics.

En annan grej om nike+ kittet, jag och Britta har varsin och springer tsm då och då, att sträckan inte alltid (aldrig) stämt överens förstår vi, skiljer nån hundrig emellan, MEN tiden.

Vid flertalet tillfällen har vi ställt in tid att springa (istället

EDIT: Sorry, blandade ihop med Garmin...

Jag använder också Nike+ kittet. Är nöjd när jag slipper rita upp alla rundor exakt utan bara kan plocka distansen direkt från poden.

Men en sak har jag märkt som är lite irriterande.. Jag har ett sånt här armband man sätter på överarmen och har poden i

Läste idag i det nya numret av Aktiv Träning att Polar har kommit med ett pulsbälte till Nike+ som ska börja säljas från och med maj.

@ Anders: Man kan köpa sensorn för sig själv om man har iphone, har jag gjort för 175kr på apples hemsida. När man har iphone behöver man dessutom ingen mottagare.

Premiärtesta den idag utan att ha något speciellt till den, säkert inte att rekommendera f

Jag har precis varit ut på min första med Nike+ och den visade ca 1 km fel. Jag sprang 4,4 och den visade 5,15. Jag har inga Nike+-skor, så jag har tejpat fast sensorn längst fram på skon. Vad kan det bero på att den visade så fel?

Troligtvis kass kalibrering. Försök kalibrera om den genom att springa en känd bestämd sträcka, typ ett varv på en löparbana.

Okej. Jag märkte nu att jag inte hade fattat rätt med kalibreringen, så jag får göra om det imorron. 🙂

Det är möjligt att Nike+ blir bra framöver tillsammans med Polars pulsbälte. Just nu tycker jag att Adidas micoach ligger långt före. Mer seriöst upplägg för löpträning, enkelt och "driftsäkert" pulsbälte, bättre uppföljning på träningspassen, valfri mp3-

Håller med.. men om man är ute efter ett basic basic alternativ för liten investering så är Nike+ ett alternativ.