Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIpod touch eller vad ska man ha?
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Har precis kommit igång och jogga och tycker det är jätteroligt.
Än så länge är det rundor på runt 5 km och första målet är att springa midnattsloppet på 1 mil under timmen i augusti.
För att nå dit har jag ingen egentlig seriös plan bara att springa

Jag kör med Garmin forerunner 305. Puls klocka med inbyggd gps. Dessutom har jag min ipod nano med mig på de lugna långpassen.

Jag kör också med Garmin FR 305, samt min trogna ipod shuffle 🙂 Tycker det funkar bra!

När jag började springa så var musik ett tvång för att ens ta mig ut på "tramset" och då använde jag Ipod Touch samt Nike + och tycker det funkade riktigt bra och inte speciellt klumpigt på armen som man skulle kunna tycka. Tilläggas skall ju att Touchen

Min bästa träningskompis är in 305:a. Den registrerar allt, jag kan strunta i vart jag är och hur fort det går för det håller klockan rätt på och jag kan koncentrera mig på sånt som är väsentligt. Som njuta av löpingen, livet och vädret 🙂

GF 305. Så jag vet var jag EGENTLIGEN sprang. 😉

Välj en möjäng du tycker är kul och motiverar dig till att träna. Jag har en GF405 (GF= garmin forerunner) som jag lärt mig att leva med. Den har vissa "finesser" som är direkt dåliga... Jag är en riktig siffer-nisse så jag gillar att kolla av fart/puls m

ok det är tydligen Garmin forerunner 305 som gäller här 😉
ska kolla upp den!

kanske blir en sån och en liten mp3 spelare när man vill ha musik då.

ingen som använder runkeeper?

Men gud så stor den var.
Inget man kan använda till vardags...

vad är plus och minus tycker ni?

om ni köpte klocka nu skulle det bli 305?
Fanns ju mindre och smidigare och finns många andra märken.

Åsa >> Jag har provat runkeeper och massa andra liknande appar på min Iphone 3GS och den funkar inget vidare. GPSmottagaren är rätt så usel och jag tappar i snitt 10% av längden jag är ute och ibland försvinner en hel kilometer i streck när den tappar kon