Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

kan det bli fullt?

Ska köra Kalmar första gången nästa år, vet inte om den kan bli full, det är väl inte tillräckligt många som är så pass galna att man gör såna här saker frivilligt!

Just tanken på det gör att jag definitivt kommer vara på plats den 31:a Juli! 😀

Det ryms inte mer folk på kattrumpan (växlingsområdet) än de hade i år... men det kanske finns nån kreativ lösning på det också. Det är några år sedan växlingsområdet var glest möblerat med varsin stol för de tävlande!

Trycket kanske blir lite mindre från danskarna nästa år när Challenge Copenhagen avgörs två veckor senare?

Första gången (av hittills två) som jag körde Kalmar gick jag över till bara cola under löpningen eftersom sportdryck smakade hemskt efter cyklingen. Det råd jag kan ge till dem som byter till bara cola under löpningen är att se till att få i sig lite sal

Jag körde bara cola och chips i mitt (hittills) första triathlon i Kalmar. Smakade super. Mina barn var dock besvikna eftersom de ville överraska mig med cola och chips efteråt. Sen blev jag lovad en GT till sista varvet på en av kontrollerna, men icke. K

Är nybörjare påkalmar med bara ett lopp genomfört. Men min egen slutsats är att löpmomentet inte är så mycket en kamp mot klockan som mot magen. Den som lyckas fylla på mest kalorier o vätska utan att magen lägger av kommer först i mål?

Heja Mårten

Jag var inne på att göra Kalmar -09 men det blev inte av mycket pga löpningen.

Nu i år är jag ännu mer sugen på att göra det men jag är en för dålig löpare. Simningen är mer än ok men jag tycker inte om att cykla landsväg så det blir mycket

Bara en fråga: Om man inte gillar lvg-cykling, varför vill man då köra triathlon?

Anledningen att jag inte gillar det är att det tar så lång tid att träna för att bli bra på det. Det är inte nog tidseffektivt träning för mig. Likaså är det inte min grej att ligga att nöta, timme ut och timme in. Jag har trots allt cyklat Vättern tre g