Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman Germany
You need to log in to create posts and topics.

Är för lat för att leta själv, var ser man att det är fullt? Jag vill också vara med :@

På IM France pratar de dock ett civiliserat språk. Det gör de inte i Tyskland.

Fredrik, jag håller med om att "civil"-befolkningen är trevlig i Frankrike och är tacksam för det. Det var familjen som bodde bredvid vägen som tog hand om mig och tysken efter vår olycka (tvättade såren och gav oss vatten). Att vi inte pratade varandras

Ni som kört det tidigare - är fredagens (icke obligatoriska) pre racemöte mycket rekommenderat innan loppet? Eller klarar man sig bra utan. Det är min första riktiga IM, men jag har kört Kalmar 4 gånger.

pratar de engelska i Frankrike?

Ja, de pratar engelska i betydligt större utsträckning än i Tyskland.

Stina, de visade en presentation (Powerpoint?) som jag tror att de även lade ut på hemsidan. Var inte orolig: ingen kollar närvaron ;). De sade inget speciellt konstigt, trots att det var i Frankrike.

Det enda de varnade för på cykelbanan var den skarpa

Jag tycker att de pratar alldeles för mycket engelska i Frankrike. Jag får ju inte träna så mycket som jag vill! 🙂
Tråden handlade väl annars om IM Germany? Den tävlingen skulle _jag_ undvika.

Ah, oj! Nåja, har man varit på ett prerace-möte har man varit på alla! Har för mig att det hålls på tyska, engelska och franska i Frankfurt.

Om jag fattat det hela rätt är det Tyskland du undviker, Fredrik. Lite synd, för de är grymma på att arrangera tä

Jag har kört cykeltävlingar i flera länder och skidtävlingar i ännu fler länder. Tyskarna får däng av många på de fronterna.
Triathlontävlingar kanske är undantaget som bekräftar regeln? 😉