Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 21:04Hej!
Någon med lokalkännedom som vet om man normalt får cykla över Ölandsbron?
(tänkte åka till Kalmar i midsommar och kolla in banorna. cykla på midsommardagen och springa på söndagen)
/Bernt
Hej!
Någon med lokalkännedom som vet om man normalt får cykla över Ölandsbron?
(tänkte åka till Kalmar i midsommar och kolla in banorna. cykla på midsommardagen och springa på söndagen)
/Bernt
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 21:07Nej det är skyltat ingen cykel. Där finns/fanns en cykel buss när jag var där siste.
Nej det är skyltat ingen cykel. Där finns/fanns en cykel buss när jag var där siste.
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 22:30Tack Rykno,
då ska jag kolla upp den.
Tack Rykno,
då ska jag kolla upp den.
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 23:10Det stämmer, det är inte tillåtet att cykla på bron. Jag tror inte att cykelbussen finns kvar utan att de nu hänvisar till en färja mellan kalmar och färjestaden där man kan ta med cykeln.
Det stämmer, det är inte tillåtet att cykla på bron. Jag tror inte att cykelbussen finns kvar utan att de nu hänvisar till en färja mellan kalmar och färjestaden där man kan ta med cykeln.
Quote from Ulrika Ekelund on 2 May 2013, 10:31Det finns fina rundor på Kalmarsidan med betydligt mindre biltrafik under midsommarhelgen.
Det finns fina rundor på Kalmarsidan med betydligt mindre biltrafik under midsommarhelgen.
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 19:32Ok, Ola men det är banan jag vill kolla in.
Pratade med länstrafikupplysningen och de sa att det är båten som gäller i första hand. Ev kan man hänga cykeln på en Raskensbuss, om det finns plats.
Ok, Ola men det är banan jag vill kolla in.
Pratade med länstrafikupplysningen och de sa att det är båten som gäller i första hand. Ev kan man hänga cykeln på en Raskensbuss, om det finns plats.
Quote from Funbeat user on 3 May 2013, 11:11Snacka lite med nån 18åring i Volvo 740 som säkert kör dig över bron för lite bränsle.
Eller ställ dig och lifta, finns säkert någon tysk med husbil som har plats över bron 🙂
Snacka lite med nån 18åring i Volvo 740 som säkert kör dig över bron för lite bränsle.
Eller ställ dig och lifta, finns säkert någon tysk med husbil som har plats över bron 🙂
Quote from Funbeat user on 3 May 2013, 18:32när jag tänker efter så är det nog säkrare med båten, så där dagen efter ... 😉
när jag tänker efter så är det nog säkrare med båten, så där dagen efter ... 😉