Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Antagligen för att inte alla ska stå och kissa var som helst?

Om folk ser att andra gör det och märker att ingen bryr sig så kommer ju fler och fler strunta i bajamajorna och kissa var som helst... hur kul är det för Kalmar och loppet om det bara står fo

För att det finns en regel i tävlingsreglerna?

Hur är det med kräkas förresten? ;-D
Jag kräktes ju ner hela hamnen... undra om man kan bli dömd för det? ;-D

Skämt å sido... om man kan så ska nog både kiss, hmm_hmm och kräks och liknande hållas borta från gator och natur!

Nej David, att regeln finns är inte anledningen till att regeln finns.

Att det finns en lag är inte heller en anledning till att det ska finnas en regel - lagen gäller ju redan. Det jag frågar mig är ju mest varför jag ska få strafftid för att jag bryter

Fint att simma ibland bajskorvar och kiss. Vi har uppenbart olika läggning.

Nån som har koll på om det är penaltybox som gäller om domarna ser att man pissar ner sig på cyklingen?;) Det går ju faktiskt rätt smidigt........

Simma? Ibland är han bara konstig, den där.

Markus: Om man pissar ned sig? 🙂 Nå, DET borde väl iaf vara fritt? (H)

Sannolikt har regeln sitt ursprung i den kultur som Ironmanorganisationen är grundad i, den amerikanska. Där är offentlig urinering något otänkbart och synnerligen stötande, liksom nakenhet och en mängd andra företeelser som många i Sverige har en annan h

Nja, hade jag bara vetat att regeln fanns (vilket jag på egen förskyllan inte hade koll på) så hade det ju inte varit svårt att hålla sig till den. Det enda som skulle kunna vara riktigt irriterande är om det skulle vara kö till majan. Givet att det från