Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

OM banorna och startförfarandet blir de samma kommer det att bli ännu trängre i simstarten.

Oavsett banor/startprocedur måste arrangörerna höja nivån på kontrollen av efterlevnad av och eventuell bestraffning av brott mot drafting-regeln.

I år var 160

Var det inte närmare 1500 till start?

Jag hade plats 1350 (typ) efter simningen och det var en stor hög människor efter mig..

1348 st gick i mål tydligen(!) så det var väl med 41 som bröt 1389 till start... och herregud, hade jag bara 59 personer efter mig i simningen :O

... jag vet vad jag ska öva på till nästa år!

Hmmmm, 39

Mitt 1350 (typ) var 1330 när jag kollade resultatlistan... så det blev ju 59 och inte 39, inte för att det spelar någon roll.. det är ju lika värdelöst oavsett..

Ove, som gick i mål sist av alla kom på plats 1347. Snabb koll i listan gav lite drygt 40 DNFs. Så ca 1390 startade, så mitt antagande på 1350 här ovanför var lite lågt.

Växlingsområdet går att göra större utan jätteproblem.

Simingen blir tight om alla ska starta samtidigt. Men kan man göra om varvet lite så att det blir längre till första boj tror jag det är ok.

Cyklingen blir alltid en flaskhals, men det beror egent

Eller så gör man som i orientering: gafflad bana. Jämna startnummer till vänster, udda till höger.

Alltså, först skrev jag det mest på skoj, men sedan insåg jag (som så ofta förr) att jag är ett geni! Utan att lägga om banan alltför mycket kan man få två

Kan man någonstans få reda på vem i respektive grupp som tog den sista sloten till Hawaii?

Oavsett om det blir fler startande eller inte så vore det bra om första simvarvningen kan ligga utanför piren så att de långsammaste simmarna i varvningen inte behöver bli översimmade av de snabbaste som är på väg mot mål.