Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

Tycker 2016 blåbär behöver lite stöd så jag skapa årets blåbär tråd

*****jag skapa denna senare om årets blåbär vill ser listorna. det har varit lite plus/minus om det är bra att har
Alla blåbär som siktar mot sin första start under 2016 går med i denn

Bra jobbat Ryan! ????????

jag har saknat diskussioner om första IM och känner en del som ska göra sin första, men kanske inte alla har tid eller lust att driver en tråd.

jag ser själva hur mina svar på olika frågor har utvecklat från 2012 till 2016 baserat på min egen träning o

(t+) bra intiativ och vilken service för att stötta årets gäng.

Jag har kört några kortare triathlons men siktar nu på IM premiär under Kalmar 2016, så det lär dyka upp stora som små funderingar att resonera runt och lyssna in er andras tankar kring sås

Mer aero är viktigt på cykeln framförallt tajta kläder och rätt position. Har man råd kan man alltid satsa på aerohjälm och snabba hjul. Men viktigast är förstås starka ben????.

... såå det räcker alltså inte att montera cykel i trainern, lägga sig i aero-position framför TVn och spana en olympisk ITU tävling på triathlonlive. ska man gå upp i distans och göra en IM behöver aero träningen kompletteras med att benen får jobba ocks

Cykla 18 mil kan alla göra som har lite "normal" träningsdos.
Frågan är väl hur du skall ta dig genom maran utan att behöva gå eller stifta bekantskap med väggen???
Brukar inte skriva i de här trådarna men ibland kan jag inte hålla mig.

raka benen är bra oavsett om du bli mer aero eller inte.

massage känns bättre
cykla du omkull är det smidigare att ta av tejp

Lyssna på Coltings pod med uberbiker Björn Andersson.
Björn tipsar om hur man blir en bra cyklist.
Inte helt oväntat så handlar det om att cykla 🙂

Cykel är min svagaste gren och vid debuten i Kalmar förra året så var sista milen riktigt jobbiga.
Se till

Långpassen (3-5h) anser jag är nyckleln till att vänja sig vid lång tid på cykeln. Komplettera med klassiska ben styrkepass knäböj med skivstång osv. Som Jonas skriver gäller det att ha krafter kvar till maran och det kan löna sig att ta det lite lugnare