Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle rekommendera att ta hjälp, det ger många bra tips och lärdom om hur man själv kan justera cykeln i framtiden.

Denna bike fit caclulator ska vara till triathlon också:
http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

man lämnar inte in cykel, utan du stanna under justerings tid och det kan ta 2-3 timmar bero på antal justering.

Bra att göra en bikefit.

Stor skillnad på att köra 1h tempo eller 6h Ironman.
En bra bikefit-are anpassar sittställningen till dina förutsättningar och vad du satsar på för race.

Det är svårare att få till med guider på nätet.

För att lugna er angående detta med löpningen på en IM 🙂 Jag sabbade mitt knä i Juni förra året, det jag kunde göra gjorde jag. Simma 2 lugna pass/veckan (ÖV), cykla 1 långpass/veckan, typ 9mil lugnt. Löpa sket jag helt i, för det fungerade inte alls. I

För att lugna er angående detta med löpningen på en IM 🙂 Jag sabbade mitt knä i Juni förra året, det jag kunde göra gjorde jag. Simma 2 lugna pass/veckan (ÖV), cykla 1 långpass/veckan, typ 9mil lugnt. Löpa sket jag helt i, för det fungerade inte alls. I

Tack för din berättelse Christian! Det behövde jag läsa.

Jag har inte möjlighet att träna så mycket som jag skulle vilja/behöva. Det är lätt att bli jättestressad av att läsa om hur andra tränar. Då är det skönt att läsa om folk som lyckats, trots att t

Vsg Flindra 🙂

Bara att djupdyka i min kalender och se på eländet, hehe.

Jag har alltid tränat för få långpass, typ löpt som längst 16-18km, aldrig cyklat längre än 9-10mil och aldrig simmat längre än 2,4km. Jag vet om det, och låter pannbenet jobba li

Tack, supersnällt!

Inspirerande läsning Christian, häftigt att läsa vad man kan göra (även med lite motgångar och ej planerade förutsättningar).

Pannben och bästa möjliga plan givet situationen tar en långt, men för att koppla ihop det med bike fit diskussionen, som är e