Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

Inför 2014 hade jag cyklat massor inne sept-mars och mer och mer efter april och spräng upp mot 120mil

Inför 2015 ca 1/3. Cykling var ingen problem för mig men löpning fungerade inte.

Så distans pass på cykel är lika viktig för löpning. Men också för a

Jag har varken kört på puls eller watt utan försökt lära mig hur kroppen känns och anpassat mig efter det. Funkat för mig men det är säkert olika.

Jag tar ett mellan år i år med en halv IM som mål så jag kan ta det lite lugnare med långpassen nu???? men

Intressant koppling där mellan långpass cykel och löpningen. Långpassen är tyvärr det som är tuffast att få in i schemat med familjen så här måste jag nog prioritera, men hör att de är viktiga och måste med i schemat. Långpass på cykel borde vara det som

Jag har lite erfarenhet av effektmätare och IM. Jag har kört IM 2012, 2013, 2014 och 2015 med PowerTap.

1) Det är en hel del pengar för ett av de tillförlitliga systemen. Jag skulle inte köpa det för en IM.
2) Men ska man “satsa” och köra fler trilopp,

tack, där fick jag något att fundera på, intressanta inlägg.

gillar att jobba utifrån information kring watt, gör tex trainersessionerna mer effektiva och blir lite som en hastighetsmätare, och är övertygad om att jag kommer till slut ha en mätare i ped

jag tränade för det mest dels med bara vatten under vinter och vår.

sedan mot slutit av vår och början av sommar när jag körde min "Big Day" träning hade jag gels och sport drick.

Om man har en problem med visa gels eller drick för magens skull skulle j

Kan tipsa om "Energize Wafer" med choklad&litejordnötsmak från PowerBar samt "Powergel shot" med cola&koffein från samma tillverkare. Bra alternativ när man ledsnat på gels & bars. Just nu rea på Wiggle.

bra rea på allt från powerbar där, får bli en beställning på lite smakprover.... (H),

man får nog komplettera IM satsningen med en ordentlig tandkräm och flourskölj också för att palla allt socker men skall ha i sig, kan ju inköpas samtidigt som rakhyvla

"skulle man då kunna tänka sig att köra med 20% påslag uppför och 20% reduktion nedför?"
@ Dan F
Variation av belastning på trainer är nog bäst i form av intervaller av alla dess former. Utecyklingens utmaningar blir det säkert nog av i alla fall.

Att jo

Ni som har tri/tempo-cyklar, har ni justerat dem själva eller lämnat in på bike-fit? Är det lättare eller svårare än på en landsvägscykel? Min landsvägscykel har jag ställt in själv - och det blev bra - men jag har inte hittat lika bra guider på nätet fö