Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

Tack Dan. Självklart har Dan rätt här 🙂

(törs jag nämna att jag inte fick min cykel till Mallis o tog en kass hyrcykel med otroligt annorlunda geometri 🙂

Ironmanmotionär // Ljungström till er tjänst

Inför Ironman Köpenhamn 2014 så cyklade jag mest inomhus. Riktigt hårda intervaller och en hel del 3x20min tröskel.
Jag hade 2st cykelpass på över 10mil innan loppet och cyklingen gick otroligt bra. Det kanske inte är det bästa upplägget, men jag tror in

tack för alla tips, Gillar 3x20 int. tänker mig i nuvarande period (nu-1 juni) ett sånt pass i vecka (90 min) samt 1 pass med intervaller av tung växel/låg kadens för styrka (60 min) samt ett distanspass ute när vädret tillåter annars körning innomhus i z

Tack för alla svar ang Bikefit.

Är det någon som provat att göra Bikefit på egen hand både på landsvägscykel och tricykel?
Era erfarenheter från det? Svårare/enklare?

Mvh
Magnus

Kolla in bruces sadelskola här på funbeat. det är en tråd med mycket bra tips och tillvägagångssätt att ställa in hojen

Jag har kikat på Bruces sadelskola tidigare och använde bl.a. den när jag gjorde inställningar på min landsvägscykel. Det jag försöker få svar på är om det av någon anledning är svårare att själv ställa in sin Tricykel än att själv ställa in sin Landsvägs

MF - "Kan tipsa om "Energize Wafer" med choklad&litejordnötsmak från PowerBar "

(t+) , mkt trevligt komplement

(körde provtur med powerbar snacks; lite ovan smak på deras Gel, men helt ok och funkade för mig)

Perfekt påskgodis! 🙂

... och powergel shots var perfekta att mumsa i sig under lagning av punktering efter en smågrus påsksmällare 🙂

men men laga punktering snabbt behöver också ingå i förberedelserna, svårt att undvika den risken, även fast det inte är på min önskelistan

Årets första 18 mil ute på 25 mm är avklarade, det blev en del slalom mellan smågrus och vinglig utprovning av olika varianter av tilltugg under rundorna, men skön känsla att susa fram och trycka på i tempoställning. Punktering, avhoppad kedja och en lite