Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

Bra jobbat! Stämmer bra, det är en liten backe vid Degerhamn och motlut mot Resmo. Här brukar det alltid vara motvind också dock inte under förra årets IM. Kalmar delen är platt men har lite mer svängar och sämre asfalt vissa sträckor.

thx,

bra bra då vet man vad man har att vänta. Synd på lite sämre asfalt på Kalmar sidan
men hoppas det inte är så illa att man får problem med en 25 mm bak och 23 mm fram uppsättning, det borde ju iof vara minimal skillnad mot en 25-25 uppsättning.

Borde väl finnas banprofil?
Annars är det ju bara att kika på någon tidigare på funbeat..

t. ex min traktorfärd
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=43576396

Mvh
Peter

Problemet med "Kalmar-sidan" är inte banprofilen utan att många inte är tränade för distansen. Man cyklar många pass upp till 12 mil men väldigt få 15-18mil och blir således trötta.

23 eller 25, funkar lika bra med båda, jag har provat:-).

Mats, visst är det så att man är tröttare på Kalmarsidan. Jag kan ändå tycka att den sträckningen är långsammare än Öland, även om man startar med friska ben på och kör ett varv utåt Läckeby/Rock

Mitt minne av Kalmarloopen är att det är mer småknixigt och lite fler små upp och nerförsbackar. Var lite skönt eftersom det gav fler tillfällen att sätta sig upp från aeroposition med gott samvete, ryggen började känna av milen då. För min del gav det ca

jag tror störste problem med kalmarbana för cyklister är publik. man cykla snabbare än man bodde pga av de.

eller man cykla enbart efter cykel dator och snitt hastighet oavsett vind.

Det låter ju rätt trevligt;
skön publik, rondellen i Kalmar, och sen lite sittställningsvariation med gott samvete.

Nått att se fram emot, så bara att träna ordentligt så man kan njuta av det. Vilka av er är game för i år och Kalmar?

jag kommer att titta på ni som köra i år.

(t+)