Quote from Funbeat user on 4 April 2016, 11:23Bra jobbat! Stämmer bra, det är en liten backe vid Degerhamn och motlut mot Resmo. Här brukar det alltid vara motvind också dock inte under förra årets IM. Kalmar delen är platt men har lite mer svängar och sämre asfalt vissa sträckor.
Bra jobbat! Stämmer bra, det är en liten backe vid Degerhamn och motlut mot Resmo. Här brukar det alltid vara motvind också dock inte under förra årets IM. Kalmar delen är platt men har lite mer svängar och sämre asfalt vissa sträckor.
Quote from Funbeat user on 6 April 2016, 07:03thx,
bra bra då vet man vad man har att vänta. Synd på lite sämre asfalt på Kalmar sidan
men hoppas det inte är så illa att man får problem med en 25 mm bak och 23 mm fram uppsättning, det borde ju iof vara minimal skillnad mot en 25-25 uppsättning.fö
thx,
bra bra då vet man vad man har att vänta. Synd på lite sämre asfalt på Kalmar sidan
men hoppas det inte är så illa att man får problem med en 25 mm bak och 23 mm fram uppsättning, det borde ju iof vara minimal skillnad mot en 25-25 uppsättning.
fö
Quote from Funbeat user on 6 April 2016, 09:49Borde väl finnas banprofil?
Annars är det ju bara att kika på någon tidigare på funbeat..t. ex min traktorfärd
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=43576396Mvh
Peter
Borde väl finnas banprofil?
Annars är det ju bara att kika på någon tidigare på funbeat..
t. ex min traktorfärd
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=43576396
Mvh
Peter
Quote from Lisa Bringhed on 6 April 2016, 10:02Problemet med "Kalmar-sidan" är inte banprofilen utan att många inte är tränade för distansen. Man cyklar många pass upp till 12 mil men väldigt få 15-18mil och blir således trötta.
Problemet med "Kalmar-sidan" är inte banprofilen utan att många inte är tränade för distansen. Man cyklar många pass upp till 12 mil men väldigt få 15-18mil och blir således trötta.
Quote from Funbeat user on 6 April 2016, 15:1723 eller 25, funkar lika bra med båda, jag har provat:-).
Mats, visst är det så att man är tröttare på Kalmarsidan. Jag kan ändå tycka att den sträckningen är långsammare än Öland, även om man startar med friska ben på och kör ett varv utåt Läckeby/Rock
23 eller 25, funkar lika bra med båda, jag har provat:-).
Mats, visst är det så att man är tröttare på Kalmarsidan. Jag kan ändå tycka att den sträckningen är långsammare än Öland, även om man startar med friska ben på och kör ett varv utåt Läckeby/Rock
Quote from Funbeat user on 6 April 2016, 15:45Mitt minne av Kalmarloopen är att det är mer småknixigt och lite fler små upp och nerförsbackar. Var lite skönt eftersom det gav fler tillfällen att sätta sig upp från aeroposition med gott samvete, ryggen började känna av milen då. För min del gav det ca
Mitt minne av Kalmarloopen är att det är mer småknixigt och lite fler små upp och nerförsbackar. Var lite skönt eftersom det gav fler tillfällen att sätta sig upp från aeroposition med gott samvete, ryggen började känna av milen då. För min del gav det ca
Quote from Funbeat user on 7 April 2016, 07:11jag tror störste problem med kalmarbana för cyklister är publik. man cykla snabbare än man bodde pga av de.
eller man cykla enbart efter cykel dator och snitt hastighet oavsett vind.
jag tror störste problem med kalmarbana för cyklister är publik. man cykla snabbare än man bodde pga av de.
eller man cykla enbart efter cykel dator och snitt hastighet oavsett vind.
Quote from Funbeat user on 7 April 2016, 11:38Det låter ju rätt trevligt;
skön publik, rondellen i Kalmar, och sen lite sittställningsvariation med gott samvete.Nått att se fram emot, så bara att träna ordentligt så man kan njuta av det. Vilka av er är game för i år och Kalmar?
Det låter ju rätt trevligt;
skön publik, rondellen i Kalmar, och sen lite sittställningsvariation med gott samvete.
Nått att se fram emot, så bara att träna ordentligt så man kan njuta av det. Vilka av er är game för i år och Kalmar?
Quote from Funbeat user on 7 April 2016, 12:11jag kommer att titta på ni som köra i år.
jag kommer att titta på ni som köra i år.
Quote from Funbeat user on 9 April 2016, 09:09(t+)
(t+)