Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

tack,
ser ut att vara två bra alternativ istället för spegelglas. Har kört Aqua sphere tidigare och varit nöjd med passformen ( med klar lins) så dem ligger bra till här, samtidigt som zoggs verkar intressanta och hade bra pris med fina recensioner. jag

Jag kör med Zogg Predator Flex ute. Finns en variant med rödbruna glas som gör världen mycket vackrare när man är ute...

JohanC

På grund av skada står vår stuga tom över Ironman-helgen.

Den ligger 1,7 mil utanför Kalmar. Där finns en dubbelsäng och två extrasängar amt en soffa.

Torpet är under renovering men allt som skall fungera gör det.

Hyr därför ut den till bättre behövan

Jahapp. Då har jag kört Kronborg då. Jag lade mig på ca 82% av ftp, pulsen gick upp för högt annars på första varvet. Sedan var det lugnt, det tar oftast någon timme för mig att komma till ro på cykeln. Det kändes ändå rätt lugnt och jag hade gott om krut

Bra race,

hoppas du känner dig nöjd. 🙂 vet ju inte vad du hade för mål men jag är imponerad av din löpning efter snabb cykel. Det är i min bok starkt.

Jag satsade på liknande % FTP för min HIM (genrep inför Kalmar),
siktet var inställt på 80-85 % s

Jag har aldrig fixat 3 eller 10s snitt, det flipprar för mycket, utan kör på 30s-snitt och lap NP...

Men det kanske har med effektmätaren/klockan att göra.

Jag kör PowerTap-nav och Garmin 920.

Jo lite fladdrigt är det. 30s kanske är klokt trots allt, jag har nog tänkt att det blir för stor fördröjning. men får nog testa.

Kör min gamla 910 monterad på fäste från ena tempopinnen som display så jag ser bra med begränsning på 4 datafält. Går till

Släpp farten (H) 😉

+1 på det. Min triskärm på hojen är puls, kadens och klockslag. Kanske lägger dit NP också...

(t-)
-1 på trasiga nyckelben (hoppas de svetsar ihop järnmans nyckelbenet snabbt Peter)

(t+)
+1 för släppa farten
Sen har jag nu lärt mig att man kan åka på att cykla i regn på raceday så...
+1 för att släppa väder 🙂