Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

@Dan F
"Om magen skiter sig på löpningen, finns det något magiskt trick man kan göra för att rädda dagen ?"

Cola på löpningen!

Ett tips är att testa om magen pallar Powerbar/Banan/etc: prov-ät och stick ut på en löprunda. Stor skillnad mot att äta och

Thx, Blir det aktuellt så provar jag definitivt Cola, det är i.o.f. ett nytt concept för mig men om/när det blir aktuellt så är det ett sista halmstrå ändå 🙂 serveras den avslagen förresten, man vill ju bespara sig bubbelmage tills ölen efter målgång?

Vilken vindriktning är sämst/bäst för en snabb cykelsplit kan man undra?

Vindstilla????.. Men tyvärr det blåser alltid på Öland.

Vill man läsa statistik mellan åren kan jag rekommendera nedan. Snabbaste cykeltider 2012 men då var också banan något kortare.
http://www.coachcox.co.uk/2013/08/18/ironman-sweden-2013-full-results

med en vecka kvar tills bike check-in, är huvudmål att hålla sig frisk och vila.
jag går och hoppas på svalt, uppehåll och lätt medvind jag 🙂

bra med statistik, man skall nog inte vara för optimistisk på mara tiden ser jag. noterar också en svag trend

Just nu är YRs långtidsprognos för lördagen vindstilla, halvklart och 15-19 grader. Vi får väl hålla tummarna att det håller sig så. 🙂

Väldigt kallt i Kalmarsund.. Håller tummarna för att ni får minst 16.1 grader på tävlingsdagen.

Förmodligen finns det olika anledningar till att magen havererar under löpningen. För min del havererade magen efteråt på min debut-IM vilket berodde på för mycket gel utan ngt att bryta av med, som inte var sött.

Jag hade fått tipset att ha med något os

Ja.. De serverar citron under löpningen.

Första gången jag provade förra årets lopp... Funkade kanon

Så cyklar du snabbt i Kalmar Ironman