Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2016
You need to log in to create posts and topics.

Zoggs Predator Flex klarade helgens stora motljus-test på sthlm tri med bravur. (t+)

Fick bekräftat FTP och testat att köra med nya watt-värdena på displayen i skarpt läge, ja det är modellen för mig att ha 10s w & Lap NP w och skippa fart.

Nu är det

... och nu får man träna på nya versionen av receptet på energy barsen (såg att man bytt ut energi barsen på kalmar. ( http://eu.ironman.com/triathlon/events/emea/ironman/kalmar/athletes/nutrition/on-course-nutrition.aspx#axzz4DzBWcU6K )

synd,jag som bö

Jag har provat Salty peanut. Tyvärr är den helt ändrad, den jag fick tag på var "torr" i sin konsistens . Den passade inte alls min smak :-/
Slängde 3/4 av den...

ojdå, får bli införskaffande av nytt långpassgodis för att prova ut.
Det blir inte många långpass som blivit med energi enligt train low race high. Men antar att det är bra för att vänja systemet vid näringsintaget (12 bar+1 gel + sportdryck per timme) i

Jag tycker man ska köra en långpass med samma nutrition plan man har för raceday. Annars kan det bli en jobbig löpning om magen säger emot

Jo, att inte köra några pass med den energi man tänkt sig är inte så lyckat. De teoretiska maxintaget stämmer för väldigt få individer. Så det kan gå åt några försök innan du vet vad din mage tål, både i mängd och variant.

Kanske typiskt "big training d

Har kört några distanspass nu med nya receptet av powerbars och håller med den är lite annorlunda och något torrare, men börjar uppskatta den och tror den kommer fungera för min del. Har bla gått mot vatten istället för sportdryck och hamnar då på ca 65-8

Banan går in en liten loop i Mörbylånga, dit alla kör. Några extra svängar, men lika för alla som sagt. Lycka till med uppladdningen!

Turen in i Mörbylånga är dessutom rätt trevlig, ofta mycket folk ute och hejjar samt gullig liten by. 🙂

thx,
det låter trevligt, ser verkligen fram emot den 20e,
det blir en tuff dag men det verkar vara ett häftigt stöd från publiken.

nu återstår bara en bra toppning enl vad som verkar vara ett std format; 3 veckor med minskande volym, bibehållen frekv