Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2019
You need to log in to create posts and topics.

Det var ett tag sen jag hängde här, men lyckas inte de klassiska trådarna för förstagångsironman. Så provar därför att starta denna för alla er som gör er första Ironman 2019. Själv har jag redan gjort 2 st så är inget blåbär, men kommer att boosta min tr

För tidigt för att vara nervös, laddade redan för 2018 års IM men en bruten handled satte stopp för det. Men nu Jvlar! IM 19!:).

Laddar snarare för 2020 eller senare men kommer följa tråden med intresse.

Vore roligt om det kom igång med lite mer konversation i trådarna. Tyvärr har nog Facebook tagit över en hel del av detta.
Men ett bra initiativ och jag ska försöka vara aktiv.

Debuterade i Kalmar 2015 och var planerad till i år men fick hastigt hoppa a

Kul att se lite aktivitet 🙂

Själv har jag gjort Sub13, sub12 så siktar rimligen på sub11 nu även om sub10 känns lockande.

Min förändring till denna gång är att lägga mycket fokus på att studera träningsplanering och hur man får ut maximalt av sitt trän

Måste man träna, räcker det inte med att läsa på om träningsupplägg osv?

Kunde man läsa sig till fitness så skulle jag vara elit idag 😉

alltid rolig att ser ner någon ställa upp för denna tråd. jag hade min debut i 2014 och skapade detta års Ironmanblåbär 2014 tråd.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1357194

Peter L fixade 2015
http://www.funbeat.se/discussion/show.asp

Johan, du skriver att du kommer ha ett mer strukturerat/välplanerat upplägg i träningen framöver. Vad kommer i praktiken vara de största skillnaderna?

Misstänker att du redan idag kör en rimlig mix av kortare intensiva pass, långpass, och distans.

Inför första gången jag körde IM fokuserade jag mycket på att få volym. Det blev många långa lugna pass och inte så mycket intervaller eller styrketräning. Simning körde jag dock korta pass då jag ville hålla tekniken hela passet igenom eftersom jag var h

Mitt upplägg för Kalmar 2019 blir det som inspirerar mig och vad jag tycker är roligt att träna mer än vad som faktiskt är optimalt.
Passerat prime time och gör detta mest för att hålla igång och att mycket av mitt sociala liv bygger på träning.

Upplägge