Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIrrande löpare i målgången
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar den här:

Q: Jag mår så dåligt ........ då jag sprungit X km.

A1: Du har druckit för lite vatten.
A2: Du har ätit för lite salt.

Man skulle lika gärna kunna säga: Du har druckit för mycket eller för lite vatten förstår du!

Saxat från http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=964979

"Men vad var det som hände egentligen. Vad hände med den svenske favoriten Lasse Johansson? Hur kunde Sveriges bäste maratonlöpare helt plötsligt bara tappa allt?

– Jag fick så fruktansvär

Låter som väldigt mycket, men om man tror att salt/vatten-grejen bara är en fråga om koncentration har man nog missat en parameter.

Hahah, den här tråden bjöd på dagens skratt x2 - helt underbara sammanställningar av FB där! 😉

Mikael (t+)

Den där sammanställningen skulla läsas av alla de som brukar börja sin tes med "...och ju mer jag läste, desto mer övertygad blev jag om att..."

Vad det beror på är säkert en kombo av många olika saker och skiljer säkert från fall till fall.

Jag fick en, ung troligen rätt duktig (gissar på en sluttid runt 2.15 trots genomklappning, om han klarat 800m till), löpare om halsen på LL i lördags. Helt

Hur är det med extremt blodsockerfall? Stupar man då eller finns det en fas då man raglar omkring utan att kunna kontrollera musklerna?

robrun...jag mötte sjukvårdspersonal bärandes på en kille på bår ca 800 m innan mål (kl 16.15)....måste varit han....usch, led med honom....så nära målet...

Jag såg honom också. Hade han inte filt över hela sig? Såg riktigt otäckt ut.

Ja det var han, på bår inpackad i filtar, 800m kvar... jobbigt läge... men det gick ju helt enkelt inte den dagen...