Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIsrapport Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Sprang nyss Vinterviken - Årstaviken norrsidan - Hby Sjöstad - Nacka. Sörjigt och blött, ingen is att tala om nånstans. Men jag inbillar mej att Årstavikens södra sida däremot är ren blankis.

Mälarhöjden, Sätra, Bredäng är mest is, ojämn is. Offroad är det perfekt. Blött, men isfritt.

Härligt fin is på Vallentunasjön och Stora Värtan nu.

Sprang Sicklaön runt idag. Mest asfalt men också en hel del promenadstigar som var fullt löpbara. En kort trail söder om Skurusundsbron var isfri men på väg ut mot Nyckelviken fick det bli löpning vid sidan om vägen igen.

Jag sprang runt Brunnsviken tidigare idag. Isbanan på norra delen av västra stranden, alltså från Järva krog till strax innan grinden av Haga slott, ligger kvar. Där satte jag på broddarna, annars isfritt förutom några korta bitar som var inget problem. I

Skärholmens innecentrum där var det isfritt idag.
Sprang fram och tillbaka, skitjobbigt.

Alla trottoarer bredäng, sätra, mälarhöjden, västertorp är isfria. Bara skogsstigarna som är isiga.

Sprang premiärmilsbanan igår. I stort sett isfritt, utom några meter vid Stora skuggans värdshus.

Någon som vet hur det ser ut på årstasidan av årstaviken? Supermycket is för 2 veckor sen, men hur ser det ut nu?

Det är jag också väldigt nyfiken på att få reda på. Jag misstänker dock is. Det var isigt även förra helgen och denna vecka har varit rätt kylig.