Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag körde 6 tusingar idag med 60 sekunders ståvila, d v s tröskelintervaller.

Nu blev serien 3:(33, 44, 45, 36, 29, 31). Det är ungefär samma tider som jag kör VO2Max på också.

Min förvirring ligger i att jag hade kort ståvila men fixade VO2Max tempo. V

ståvila? Innebär det att man helt enkelt står still?

Ja, det är för att inte få ur mjölksyran ur musklerna som vid joggvilan.

Ser ut som ett bra pass och har du kört mycket tröskel ett tag så bör du ju kunna se en utveckling där. Men jag gissar ändå på att du körde lite för hårt - ligger du kring de tiderna så är inte sex kilometer i tröskelfart så vansinnigt mycket, egentligen

Ett tillägg: Om det verkligen är tröskelfart du ligger på ska det väsentligen bara vara mentalt jobbigare att köra tre stycken tvåkilometersupprepningar i samma tempo - skulle nog testa det innan jag började minska på vilan egentligen....

Jag fattar inte mycket, men jag gillar anknytningen till bob hund 🙂

Robert: Jag körde nog för hårt men hade nog kunnat köra 2-3 intervaller till. Lunchlöpning har sin begränsning dock. Ska nog börja köra med pulsklocka.

2000 meters verkar tungt. Det ska jag pröva!

Håller med Ulla, underbar rubrik 🙂

"Det skulle va så lätt för mig att säga att jag inte hittar hem. Men det gör jag, tror jag" 😉

Det är kanske så att det just är antalet intervaller som är den felande länken. När det gäller tröskelintervaller brukar jag (tror jag) köra fler eller i alla

Varför kör man tröskelintervaller? (Det är något som jag länge undrat men inte vågat fråga.) Jag brukar köra snabbdistans i tröskelfart. Tycker det ger mig mer mentalt, eftersom jag blir säkrare på att jag klarar att hålla tröskeltempot länge utan vila. O