Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 09:47Japp, vo2max-fart är högre än tröskel.
Tröskel (ungefär den fart du orkar hålla i en timmas löpning, km-snittet på vårtävling II borde funka :D) tränar uthålligheten i relativ hög fart.
Eftersom Vo2 max tränas i högre fart så är det väl en bra förberede
Japp, vo2max-fart är högre än tröskel.
Tröskel (ungefär den fart du orkar hålla i en timmas löpning, km-snittet på vårtävling II borde funka :D) tränar uthålligheten i relativ hög fart.
Eftersom Vo2 max tränas i högre fart så är det väl en bra förberede
Quote from Urban Nilsson on 9 April 2008, 09:58Det ser ut som att jag kan sno dina intervaller rakt av, Anders.
Det ser ut som att jag kan sno dina intervaller rakt av, Anders.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:37Om jag fixar mina mil- och halvmaramål under våren (40 respektive 1.30) så kommer jag också att börja jaga det där LL-silvret. Istället för hängmatta: backintervaller (#)
Om jag fixar mina mil- och halvmaramål under våren (40 respektive 1.30) så kommer jag också att börja jaga det där LL-silvret. Istället för hängmatta: backintervaller (#)
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:35Jag har inga svar men kan konstatera att du blivit snabbare på gamla dar minnsan samt att jag känner mig inspirerad att springa idag.
Tänk att få komma under 40 på milen, då har jag lovat mig Rocky Ericsons greatest hits....
Jag har inga svar men kan konstatera att du blivit snabbare på gamla dar minnsan samt att jag känner mig inspirerad att springa idag.
Tänk att få komma under 40 på milen, då har jag lovat mig Rocky Ericsons greatest hits....
Quote from Urban Nilsson on 9 April 2008, 13:40Gammal man gör så gott han kan 🙂
Gammal man gör så gott han kan 🙂
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:55Pontus!
Jag har klarat både 1.30 (HM) och sub 40 (10k) men har ine lyckats på LL. Har du lätt för kuperad terräng så kan det gå med denna "nivå", men jag måste ner mot 1.25 (HM) och 38 (10k) innan jag vågar tro på silver på LL.
Pontus!
Jag har klarat både 1.30 (HM) och sub 40 (10k) men har ine lyckats på LL. Har du lätt för kuperad terräng så kan det gå med denna "nivå", men jag måste ner mot 1.25 (HM) och 38 (10k) innan jag vågar tro på silver på LL.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:25Anders,
Jag tror också att jag måste ned en bra bit under 39 på milen för att våga hoppas på Lidingöloppssilver. Det blir inte lätt, men jag tror å andra sidan inte att sub 40/1.30 kommer att bli så svårt. (H)
Sedan är det ju lite roligt att ha drömmål
Anders,
Jag tror också att jag måste ned en bra bit under 39 på milen för att våga hoppas på Lidingöloppssilver. Det blir inte lätt, men jag tror å andra sidan inte att sub 40/1.30 kommer att bli så svårt. (H)
Sedan är det ju lite roligt att ha drömmål
Quote from Urban Nilsson on 9 April 2008, 14:46Pontus: Ska du med på Ursvik XTreme nästa tisdag? Bra test inför LL. Om det går att köra den under 66 min ska det fungera med silver på den gröna ön.
Pontus: Ska du med på Ursvik XTreme nästa tisdag? Bra test inför LL. Om det går att köra den under 66 min ska det fungera med silver på den gröna ön.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:54Test inför LL på tisdag! Du är la för go! 😀
Test inför LL på tisdag! Du är la för go! 😀
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 15:09Hm, det var ju lite lockande förstås. Jag ska kolla upp hur det funkar med familj och andra engagemang.
Annars är terrängträningen nedprioriterad just nu, den kör igång någon gång i sommar. Just nu är det bara fokus på hårdträning inför maran, och så ska
Hm, det var ju lite lockande förstås. Jag ska kolla upp hur det funkar med familj och andra engagemang.
Annars är terrängträningen nedprioriterad just nu, den kör igång någon gång i sommar. Just nu är det bara fokus på hårdträning inför maran, och så ska