Quote from Elias Engqvist on 9 April 2008, 01:04Allie: Det ena utesluter inte det andra! F.ö. tycker jag också du ska ge dig på 2000m istället ...
Allie: Det ena utesluter inte det andra! F.ö. tycker jag också du ska ge dig på 2000m istället ...
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 08:02Som jag förstår det är det väl samma effekt man är ute efter, men möjligen att tröskelintervaller sliter mindre (förutsatt att man inte kör för snabbt eller för många).
Så om snabbdistansen i tröskeltemp passar dig bättre så är det väl bara att köra på.
Som jag förstår det är det väl samma effekt man är ute efter, men möjligen att tröskelintervaller sliter mindre (förutsatt att man inte kör för snabbt eller för många).
Så om snabbdistansen i tröskeltemp passar dig bättre så är det väl bara att köra på.
Quote from Urban Nilsson on 9 April 2008, 08:12Vårt forum heter FunBeat och vi är de enda som kan säga det.
(Eg: Vår orkester heter Bob Hund och vi är de enda som kan säga det.)Rolle: Det är nog så att mitt tempo blev för högt och för kort på distansen. Just lunchen är kanske ett dåligt tillfälle at
Vårt forum heter FunBeat och vi är de enda som kan säga det.
(Eg: Vår orkester heter Bob Hund och vi är de enda som kan säga det.)
Rolle: Det är nog så att mitt tempo blev för högt och för kort på distansen. Just lunchen är kanske ett dåligt tillfälle at
Quote from Lotta W on 9 April 2008, 09:14Daniel, jag har också dålig koll på allt men skiter i det och springer istället 🙂
Daniel, jag har också dålig koll på allt men skiter i det och springer istället 🙂
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 09:17Vår orkester heter bob hund, inte Bob Hund
Vår orkester heter bob hund, inte Bob Hund
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 09:26Är du med i orkestern då?
Är du med i orkestern då?
Quote from Urban Nilsson on 9 April 2008, 09:28Christer: Lite som min filosofi just nu. Är ju på gång efter en tids skada och vill bara få fart på dököttet. Tänkte se om jag kommer under 40 på milen i år och ta den där eländiga silvermedaljen på LL också.
Till alla: Jag tänker köra mina tusingar som
Christer: Lite som min filosofi just nu. Är ju på gång efter en tids skada och vill bara få fart på dököttet. Tänkte se om jag kommer under 40 på milen i år och ta den där eländiga silvermedaljen på LL också.
Till alla: Jag tänker köra mina tusingar som
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 09:36Om du skall behålla tusingarna röstar jag för att du får till lite tröskel genom 3X2000m, kanske 1 min ståvila och ett tempo på högst 3.50/ km. Lägg hellre till en intervall än att öka farten. OCH inte samma fart som tusingarna, då blir det alldeles för m
Om du skall behålla tusingarna röstar jag för att du får till lite tröskel genom 3X2000m, kanske 1 min ståvila och ett tempo på högst 3.50/ km. Lägg hellre till en intervall än att öka farten. OCH inte samma fart som tusingarna, då blir det alldeles för m
Quote from Lotta W on 9 April 2008, 09:37Daniel, jag tänker ockås fixa ett silver i år, eftersom jag redan har så många brons.
Daniel, jag tänker ockås fixa ett silver i år, eftersom jag redan har så många brons.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 09:38Lite mer intervaller. Jag hinner med ungefär ett pass löpintervaller i veckan. Oftast blir det ca 6*3-6min. Och ofta i princip så fort jag kan under den tiden. Men hur ska jag systematisera det mer. Vet min tröskelpuls. Vo2max, är det högre än tröskeln? Ä
Lite mer intervaller. Jag hinner med ungefär ett pass löpintervaller i veckan. Oftast blir det ca 6*3-6min. Och ofta i princip så fort jag kan under den tiden. Men hur ska jag systematisera det mer. Vet min tröskelpuls. Vo2max, är det högre än tröskeln? Ä