Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Anders: Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.

De där intervallförslagen ska jag komma ihåg. Det där tänker jag följa! Nästa grej. Jag har ju mest kört lågintensiv träning sedan förra säsongen. Nu har jag slängt in mer intervaller och hårdare körning. Är det rimligt att fokusera på tröskelintervallern

“Lunchlöpning har sin begränsning” nämndes högre upp. Javisst, men lunchpassen är viktiga för det är ju liksom ”gratis” träningtid sas.
En variant är tusingar på en platt cykelbana. Men tar jag hojen samma cykelbana någon km till kommer jag till ett 4km p

Niklas: Det ligger något i det.

Stefan: Det ligger något i det.

Obs! Betonas olika 😉

Christer: Varför tycker du jag ska köra 2000m? Tycker det funkar bra att köra snabbdistans 5 km varje vecka och en timme i tröskelfart varannan vecka, utan vilopauser. Blir inte särskilt sliten heller. Sprang 13 km i tröskelfart i söndags och igår ett bac

Men Allie...om din tröskelfart är den maximala fart du kan hålla i ca 1 h så innebär det att dina 1h pass i tröskefart är absoluta maxpass. Typ som tävlingar där du tar ut dig fullständigt och de varar i ca 1 h.

Jag anar att du springer i ett lägre tempo

Ok, ibland när jag kör det där passet så ligger jag något under tröskelfart om jag inte förberett mig väl (ätit ordentligt). Men ibland så är det verkligen tröskelfart och pulsen ligger runt 180. Min maxpuls är ca 200. I söndags sprang jag det på 59 ungef

Daniel, Anders S med flera. När ni kör era tusingar och 2tusingar löper ni typ på i var som helst med backar som det kommer eller hittar ni någon någorlunda platt sträcka eller rent av på löparbana?
Tänker om det är viktigare med farten än backar

Jag har

Jag springer alltid hyfsat flackt när det gäller tröskel eller vo2max.

Backintervaller blir det också ibland, men det är ju lite annat upplägg.

Jag springer utmed djurgårdskanalen! (stockholm) 🙂