Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonITU World Triathlon Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

ITU World Triathlon Stockholm Olympisk Motion

1,5 km simning, 40 km cykling, 10 km löpning

Brukar det vara trångt? Tänker på om det blir knepigt med cyklingen om 3500 skall köra på 3-varvsbanan och behöriga avstånd skall hållas. Kanske finns en väl fördelad startordning över dagen så det inte blir några problem?

jag hitta inte informationen men jag tror att de har några olika start tider så där finns inte 3500 på samma bana samtid

Jag kan bara tala för förra året men då hade dom en startgrupp varje kvart. Jag startade i en av de första grupperna och jag upplevde inte att det var ett problem. Mitt måtto var att cykla snabbare än folket framför, då får man ju gå ut och passera 😀

dubbelpost

Lite trångt att få plats med cyklarna på ställen i Transition, men inte trångt ute på banan.

Ok, tack, det låter ju helt ok. Läste en kommentar i en annan tråd från någon som tyckte det var trångt som Göteborgsvarvet. Fick hemska syner framför mig. Att det är tätt vid själva löpningen bekommer mig inte, men om samma personer skall cykla runt runt

Jag körde sprinten 2012 och det var minst sagt trångt på cykeldelen. Vid trängre passager får man anpassa farten och leva med att man tappar tid.

Ja, det får man nog leva med, bestämmer jag mig för. Roligt att vara med en så pass stor tävling ändå 🙂

Skaffa licens så får du starta i första startgrupp. Jag körde motionsklass förra året och som dam innebär det en rätt sen starttid med mycket folk på banan så det var trångt, särskilt på de delarna som även sprinten körde. Väldigt blandad kapacitet på cyk