Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonITU World Triathlon Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Elin> Licens har jag redan skaffat och har sedan en tid anmält mig till M45. Skönt att få starta först då 🙂

(...sen kan man ju alltid fråga sig varför bananer och energybars, oavsett typ av lopp, "hinner" tar slut och inte kommer dom sista till godo,

Ja jag var dessutom ganska långt ifrån sist. Men det är som sagt en annan diskussion.

Blir spännande att se om de får ordning på och rättar sig efter den kritik de mottog förra året. Lite för snabbt växande arrangemang, där krutet hade lagts på världscup

Ja, jag tyckte det lät väldigt lockande med allt stohej. Är ju uppväxt i storstockholm, numera utflyttad, så det är alltid roligt att komma upp då och då och verkligen få vara "i" stan ordentligt på något vis.

Kommer att bo hos mina föräldrar under tide

Jahapp, tre dagar kvar och kolhydratladdning inledd. Blir mitt andra triathlon och första olympiska - siktar på en tid strax under 2:30. Någon som har några heta tips på vad man bör tänka på?

växlingsområde är enorm har jag hört. kolla någon att du vet var din cykel ligger i förhållande till simning in och cykel in. du vill inte har 1-2 minuter extra för att du inte hitta din plats.

Peter>>> Det jag hörde på en av videoklippen på deras FB-sida var att man skulle cykla relativt lugnt uppför Västerbron, så att man är tillräckligt pigg för att trycka på ordentligt när backen vänder för på sätt finns mycket tid att tjäna, MEN se upp så m

Om det mot förmodan skulle regna så ta det väldigt lugnt i kurvorna, särskilt de där det finns övergångsställen eller andra vita vägmarkeringar. Dessutom är kurvorna inne i Slussen snävare än man tror, kör saktare än saktast.

Har man inte blivit färdig med vägarbete på Söder Mälarstrand precis vid Slussen kan det nog vara ganska knöligt där. Annars är det väl bara att hoppas på uppehåll, förra årets regnhalka var inget vidare. Det är SÅ KUL att få rejs-cykla genom stan! Tyvärr

Såg häromveckan att Södermälarstrand skulle vara avstängd för biltrafik sista biten in mot Slussen nu någon gång på grund av tunnelbygget där, vet inte hur de löser det med cyklingen. Kör man där en vanlig dag så går cykelbanan på provisorisk träbro men u

Sedan vet jag inte om de ändrat sträckningen för löpningen i år. Förra året var banan för kort och gav upphov till viss förvirring för de som kollade distans på sin klocka och inte visste om det var dags för spurt och målgång eller ett varv till.