Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonITU World Triathlon Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Elin> På deras FB-sajt har man svarat att "löpsträckan kommer att korrigeras från föregående år". Och tittar man på deras PM ser man:

Olympisk – Stadshuset -> Slottsbacken (2,3km) och
därefter 3 varv à 2,6km, totalt 10,1km.

Sprint – Stadshuset -> Slot

Det jag är undrande över är slingan för cyklingen. På deras karta har man satt informationstexten för den ena vändningen närmare Rålis än TA. Man skall alltså inte fram till TA och vända utan vändningen kommer tidigare, i nivå med Pontonjärparken??

Ja. TA är jättelångt och man vänder i god tid innan dess. Håll höger vid sista passagen när du ska in i TA.
Det är för övrigt skitlångt att springa med cykeln ut och in ur TA om man har plats nära stadshuset.

Hej.
Vändpunkten för motionstävlingen på söndag är närmare Rålis än TransitionArea ja. Jag ansvarar för cykelbanan på norrmälarstrand.

Tips: Kolla in kartorna noga, där ska vändpunkten vara markerad. Och håll koll på hur många varv ni ska köra. Våra fu

Aha, tack. Kartorna på PM:et är otydliga var den exakta positionen är. Man har inte ritat något rundningsmärke, utan man ser bara två parallella, gula ihållande linjer som löper ända fram till TA. Däremot ser man ju som sagt en ruta med text som var plac

Ja det är där textrutan är på kartan. Närmsta gata heter "Baltzar von Platens gata"

http://stockholm.triathlon.org/uploads/ZZZWTS13_Course_Stockholm_AG_1.pdf

Vändpunkten kommer synas, med koner och skyltar och funktionärer! Men det är alltid bra att va

Kanoners! Japp, inga problem.

Tack för tipsen. Får se til att fixa en flagga till cykeln och vässa bromsana så att jag kan tvärnita alldeles innan kurvorna när jag toksatsat nedför Västerbron. Kommer gå som en dans!

Jag upplevde det som rätt trångt i Rålisänden av Västerbron både uppför och nedför. Men så startade jag när det var som mest folk också.

Hur gick det för er?`

Själv var jag nöjd med allt utom löpningen! Skall aldrig mer springa i mina Lunaracer skor! Har kört med dem på tre lopp och så här långt har de resulterat i två lopp med skoskav och en stressfrakur!

Vurpade även i tunnlarna under