Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJättestort pulsspann
You need to log in to create posts and topics.

Igår när jag sprang Göteborgsvarvet hade jag en medelpuls på 181. Det är 91% av maxpuls. (196 är det högsta värde jag sett på klockan så det har jag satt som max på inställningarna). Det lägsta värde jag sett är 38, vilket jag satt som vilopuls.

Men span

Jag kom cyklaneds till Göteborg igår och för en gångs skull mätte min pulsmätare rätt, men när vi kom in i Göteborg fick den spel och jag låg över 230 i flera minuter, trots att jag körde och småsnackade, utan flås med mina träningskompisar. INsåg snart a

Det var inte bara igår som jag ligger högt...

Aha...Det var en annan sak...
Du kan ha en högre maxpuls än 196. Skulle rentav kunna ah en mycket högre... MEn här tar mitt kunnande slut och jag släpper fram andra som kan betydligt mer.... 🙂

De där pulsmätarna är bara en fingervisning.
Du kan ha högre puls en dag än en annan. När det är så mycket folk som använder elektirk utrustning runt om har man en fel källa också. Pulsmätaren skall sättas på minst 1 meter från annan elektrisl utrustning.

Det högsta/lägsta du sett på klockan kan ju vara rätt, men behöver inte vara det.
Sedan är det ju högst individuellt hur nära max kan ligga och hur det då känns.
Du kan ju göra ett maxpulstest, själv eller kontrollerat.
Egentligen tror jag att om man anvä

Maxpulsen är genetisk, om du inte kollat den på labb bör du kanske göra det för att få veta exakt vilket som är det riktiga värdet. Du kan mycket väl ha högre maxpuls än 196, och det låter det ju som att du har.

Vilopulsen kan man sänka med hjälp av kond

Som redan är sagts är det lätt att pulsklockan får fnatt när man är för nära någon annan med pulsklocka. Å igår på Varvet var det ju en en del folk i rörelse 🙂

Din vilopuls tar du på morgonen. Men det ska ske utan att du helst behöver röra dig, då minst

glömde en grej. Om det är så att du nyligen fått en förändring mot vad du tiidgare haft så kan det vara så enkelt som ditt batteri. Min pulsklocka visa konstiga pulsnivåer när batteriet blev sämre.

En anna grej kan ju var att du räknat ut fel, jag föredr

Jag upplevde precis samma sak igår. Mina uppmätta värden är vilopuls 39 och maxpuls 201 (ej via maxpulstest). Igår hade jag medelpuls 180 med max på 194. Jag är mest förvånad över att jag klarade av att ligga där så länge.
Iofs så har jag tidigare oftast