Quote from Martin Trygg on 13 May 2007, 14:02En anledning till att man ligger högre på tävling kan ibland också vara nervositeten... Jag kan också ligga upp mot 180 i snitt på tävlingar, fast det inte känns som att jag anstränger mig så mycket. Men testa din maxpuls! (Min ligger på runt 205, men det
En anledning till att man ligger högre på tävling kan ibland också vara nervositeten... Jag kan också ligga upp mot 180 i snitt på tävlingar, fast det inte känns som att jag anstränger mig så mycket. Men testa din maxpuls! (Min ligger på runt 205, men det
Quote from Funbeat user on 13 May 2007, 21:08Men hur hög maxpuls är det möjligt att ha? Min pulsklocka har registrerat 220 som maxpuls... det låter vääldigt högt? eller?
Men hur hög maxpuls är det möjligt att ha? Min pulsklocka har registrerat 220 som maxpuls... det låter vääldigt högt? eller?
Quote from Fredrik Närenfors on 13 May 2007, 21:21220 är inte alls ovanligt eller konstigt. Det är högre än många andras men inte spektakulärt.
Maxpulsen kan vara lite svår att mäta. Det som är intressant är dock tröskelpulsen. Den brukar deesutom ligga nära 90% av maxpuls och ger således ett bra närmev
220 är inte alls ovanligt eller konstigt. Det är högre än många andras men inte spektakulärt.
Maxpulsen kan vara lite svår att mäta. Det som är intressant är dock tröskelpulsen. Den brukar deesutom ligga nära 90% av maxpuls och ger således ett bra närmev
Quote from Torbjörn Ohlsson on 13 May 2007, 21:32Vad brukar du ligga på när du tar ut dig mycket, Anna?
Vad brukar du ligga på när du tar ut dig mycket, Anna?
Quote from Fredrik Närenfors on 13 May 2007, 21:36Om det är elektriska störningar som orsakar de höga pulstopparna kan man lätt avgöra genom att studera pulskurvan i Polars dataprogram i efterhand.
Om pulsen går från en stadig puls på kanske 180 ungefär, direkt till ca 220 så beror det på elektriska stör
Om det är elektriska störningar som orsakar de höga pulstopparna kan man lätt avgöra genom att studera pulskurvan i Polars dataprogram i efterhand.
Om pulsen går från en stadig puls på kanske 180 ungefär, direkt till ca 220 så beror det på elektriska stör
Quote from Funbeat user on 13 May 2007, 21:51Kristoffer C:
Spårvagnarnas kontaktledning är riktigt stygga mot åtminstone Polars pulsklockor. Har en själv och trots kodat bälte så brukar den alltid få fnatt bredvid spårvagnsspåren.Jag tror liksom Camilla S att pulsklockorna stör varandra trots kod
Kristoffer C:
Spårvagnarnas kontaktledning är riktigt stygga mot åtminstone Polars pulsklockor. Har en själv och trots kodat bälte så brukar den alltid få fnatt bredvid spårvagnsspåren.
Jag tror liksom Camilla S att pulsklockorna stör varandra trots kod
Quote from Funbeat user on 13 May 2007, 22:55Per skrev: "Men av någon anledning har jag lärt mig känna vilken som gäller för dagen och sen strävar jag efter den under resten av loppet. Det handlar alltså mycket om att lära känna sig själv och hur man reagerar."
Det där är så viktigt att jag inte ka
Per skrev: "Men av någon anledning har jag lärt mig känna vilken som gäller för dagen och sen strävar jag efter den under resten av loppet. Det handlar alltså mycket om att lära känna sig själv och hur man reagerar."
Det där är så viktigt att jag inte ka
Quote from Christer Heinbäck on 14 May 2007, 08:12Tack för alla svar!
Jag kanske ska ändra min maxpuls i klockan. Vart kan man göra sånna maxpulstester, måste man åka till Stockholm för det?
Tack för alla svar!
Jag kanske ska ändra min maxpuls i klockan. Vart kan man göra sånna maxpulstester, måste man åka till Stockholm för det?
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 09:25http://www.mattiaslundqvist.com/
Hört gott om dem!
http://www.mattiaslundqvist.com/
Hört gott om dem!
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 10:26Kristoffer: Jag TROR att jag brukar ligga kring 200-210 när jag tar ut mig ganska mycket... Har inte riktigt kollat utan har haft fullt upp med att springa.. (Två saker samtidigt du vet... svårt ;))
Jag vet att pulsklockan kan bli störd av ledningar och
Kristoffer: Jag TROR att jag brukar ligga kring 200-210 när jag tar ut mig ganska mycket... Har inte riktigt kollat utan har haft fullt upp med att springa.. (Två saker samtidigt du vet... svårt ;))
Jag vet att pulsklockan kan bli störd av ledningar och