Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJättestort pulsspann
You need to log in to create posts and topics.

Anna. Läs mitt svar igen, en liten bit upp där jag redogör för hur du kan lära dig se skillnad på äkta pulstoppar och artificiella sådana.

Per, det är inte alla Polarklockor som man får med sånna program till. Jag har iaf inte hittat något till min F6, men jag använder iof inte den så mycket (ännu).

Extraslag och arytmier kan också de ge pulstoppar, men om du kan ligga stadigt över 200 så är det mindre troligt.

Även om man inte har tillgång till programvara så är det lätt att se ifall det är en topp om man har möjlighet att iaktta hur pulsen beter sig just då. Problemet är då man går in i efterhand och bara ser en maxpuls inte hur den kom dit.
Ofta får man samma

Citat: http://www.mattiaslundqvist.com/

Hört gott om dem! Slutcitat

------------------------------------------------

Tack för tipset men det är 25 mil för mig att åka. Men man får väl ta det i samband med nåt Lisebergsbesök med barnen i sommar. 🙂

KMTI START

Kanske detta kan vara något då? Om de inte har dessa tester så kan de säkrert tipsa om var det finns i närheten.:-)

Tack Anders! (t+) Jag sökte förut på konditionstest Värmland o försökte få fram men lyckades inte så bra. jag ringde nu och killen som utför testerna skulle ringa tillbaka o berätta mer. Det kostade bara 200:-?! Med konsultation och tester? Låter skumt bi

Sandra.
Det finns sk submaximala tester där de beräknar maxpulsen utifrån en lägre ansträngning. De tar inte så lång tid och är relativt enkla att utföra. Men i gengäld är de inte så tillförlitliga utan ger bara fingervisningar.
Kolla noga att det verkli

Tack för tipset! Han skulle ringa mig efter 13 så om det är nåt mer jag bör tänka på så tar jag tacksamt mot mer råd.