Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJa till hjälm - nej till hjälmlag …
You need to log in to create posts and topics.

hehe..

Inför en allmän cykellag.
Tyvärr så förstår de flesta som cyklar inte riskerna av vad som kan hända då man trillar. Jag körde själv av min racer för några månader sedan. Fick skrap sår på ben och arm. Dessa läkte dock bort. Hjälmen på huvudet skyddade mi

Cykling verkar ju rent livsfarligt, kanske är läge o förbjuda själva cyklandet ist

Jobbade under studietiden på sjukhus. Efter några arbetspass på neurointensiven så fick jag snabbt samma åsikt som mina kollegor.
Som en läkare sa "se fånig ut med hjälm? Tycker man ser fånigare ut som dreglande grönsak i rullstol"

Fast iofs tyckte de so

"Fast iofs tyckte de som jobbade med transplantationskirurgi att cykel utan hjälm var toppen. "cyklister utan hjälm?, toppen, oftast hjärndöda med kropp i toppkondition, alla organ kan transplanteras o rädda många liv""

Sedärja, nu kan jag cykla utan hjä

>Cykling verkar ju rent livsfarligt, kanske är läge o förbjuda själva cyklandet ist

Livet i sig är ju ganska livsfarligt.... typ 100% dödlighet...
Kanske läge att förbjuda själva livet!

😉 hoppas du förstår ironi Jörgen...vad jag är emot är alla förbud....

Snart behöver vi inte tänka själva

😉 hoppas du förstår ironi Jörgen...vad jag är emot är alla förbud....

Snart behöver vi inte tänka själva

🙂
Jadå! Kunde inte hålla mig bara, är också emot alla förbud.

MEN, jag cyklar med hjälm!

och jag är för....
Hur kan man skydda sig mot människor som inte förstår sitt eget och andras bästa? Om jag inte har förmåga att förstå risker och faror, hoppas jag innerligt att andra hjälper mig med det.

Lagar som skapas för människors säkerhet och att

Köp en hjälm som ser bra ut och sitter skönt. Använder dessutom ALLTID hjälm då jag åker alpint. De flesta som åker bra åker med hjälm, "turisterna" åker utan...konstigt? Man kan ju faktiskt bli påkörd av någon snubbe.