Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

nafs i tårna är som nafs i nacken som är som glass ... nästan aldrig fel 😀

Nu har jag en väldigt optimerad idé till dig Håkan: fråga om Zanna o du kan låna den tillsammans? (t+)

Carina: Hur optimerade du, Simplexmetoden?

RL, du är bara för härligt nördig. Simplexmetoden funkar ju bara på enmålsoptimering - det här är flermålsoptimering så det bara sjunger om det. Jag tror på radiella basfunktioner kopplat till någon bra metod för att hantera Paretomängder.

Simplex är växlar

...som sitter på cykeln på balkongen.

Paretooptimalitet trodde jag var nått vi ekonmer höll oss med? Men å andra sidan om Zanna och jag är paretokompatibla så är jag ju mer än nöjd (H:)

Från Wikipedia:
Paretooptimalitet är inom nationalekonomin en situation då tillgängliga resurser inte kan

Paretooptimalitet trodde jag var nått vi ekonmer höll oss med? Men å andra sidan om Zanna och jag är paretokompatibla så är jag ju mer än nöjd (H:)

Från Wikipedia:
Paretooptimalitet är inom nationalekonomin en situation då tillgängliga resurser inte kan

En anpassad paretokurva sure, men estimerar man Håkans sannolikhet att få bli VVV inom rätt duration så är det nog bäst att lämna det empiriska fältet därhän och: go for it Håkan! Ryck jycken, ring Zanna. (Innan nån annan får det bättre o HÅKAN det sämre

Äh Zanna, om hundar är för håriga är det nog ingen bra idé, jag har italienskt blod i ådrorna.