Quote from Bjarne Lewin on 16 January 2009, 18:56Att vara en njutningslöpare räcker långt för mig 🙂
men bara om jag får äta mandel ibland 😉
Att vara en njutningslöpare räcker långt för mig 🙂
men bara om jag får äta mandel ibland 😉
Quote from Funbeat user on 18 January 2009, 10:17Nej! En semla utan grädde och mandelmassa är förvisso icke en semla, men att förringa semmelbullen till att vara en simpel slät vetebulle måste betraktas som ett direkt helgerån.
Nej! En semla utan grädde och mandelmassa är förvisso icke en semla, men att förringa semmelbullen till att vara en simpel slät vetebulle måste betraktas som ett direkt helgerån.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 13:56Stämmer bra: en "semla" är på finlandssvenska det ni kallar fralla.
Er "semla" heter fastlagsbulle här 🙂
Stämmer bra: en "semla" är på finlandssvenska det ni kallar fralla.
Er "semla" heter fastlagsbulle här 🙂
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 14:40fastlagsbulle är nog ett äldre namn för det använder mina föräldrar (Blekinge - långt från finland ;))
fastlagsbulle är nog ett äldre namn för det använder mina föräldrar (Blekinge - långt från finland ;))
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 14:42Ja fastlagsbulle är jag väl bekant med oxå.
Ja fastlagsbulle är jag väl bekant med oxå.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 14:45Hetvägg är en annan variant.
Hetvägg är en annan variant.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 14:48Är inte det fastlagsbulle med varm mjölk?
Är inte det fastlagsbulle med varm mjölk?
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 14:50Jo.
Jo.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:06Du är så klok David.
Du är så klok David.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:11TACK, det är inte ofta jag hör det.
TACK, det är inte ofta jag hör det.