Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:17Varsågod. Helt utan ironi. Faktiskt.
Varsågod. Helt utan ironi. Faktiskt.
Quote from Elias Engqvist on 19 January 2009, 15:38Jag hörde just att om man vill kan man lägga dumlekola (tex) i ovispad grädde, värma försiktigt (inte FÖR varmt) låta kallna ordentligt och sen vispa som vanligt. Då får man vispgrädde som smakar dumlekola. Kanske nåt för dina semlor Peter 🙂
Jag hörde just att om man vill kan man lägga dumlekola (tex) i ovispad grädde, värma försiktigt (inte FÖR varmt) låta kallna ordentligt och sen vispa som vanligt. Då får man vispgrädde som smakar dumlekola. Kanske nåt för dina semlor Peter 🙂
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:38Vad hindrar dig Peter?!?
Vad hindrar dig Peter?!?
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:42Ibland kallat ganache. Dumlekolan måste smälta ner helt i grädden. När den gjort det ställs den i kylen över natten (eller annan period men lämpligen ganska många timmar). Kyler man den inte så länge så kommer den inte att kunna vispas tjock. Vispa som va
Ibland kallat ganache. Dumlekolan måste smälta ner helt i grädden. När den gjort det ställs den i kylen över natten (eller annan period men lämpligen ganska många timmar). Kyler man den inte så länge så kommer den inte att kunna vispas tjock. Vispa som va
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:44Är det vad som också brukar kallas dumlefluff?
Är det vad som också brukar kallas dumlefluff?
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:46Ja, fast det låter förstås inte lika tjusigt.
Ja, fast det låter förstås inte lika tjusigt.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 15:47Nej, verkligen inte!
Nej, verkligen inte!
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 16:10verkar som Jams inte är nåt för oss FunBeatare.. 🙂
verkar som Jams inte är nåt för oss FunBeatare.. 🙂
Quote from ellen olsson on 19 January 2009, 18:26Vi föredrar choklad. Vi blir snabbare skidåkare då. 🙂
Vi föredrar choklad. Vi blir snabbare skidåkare då. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 19:38Alla föranmälda till Månkarbo Marathon fick en Dumle-kola i sitt nummerlappskuvert (plus en liten klubba) vid 2008 års lopp....de ni. Annars så smakade jag en kanongod "Selma" för typ 15 år sedan där grädden smakade punsch..å bagrn sa att det bara var ess
Alla föranmälda till Månkarbo Marathon fick en Dumle-kola i sitt nummerlappskuvert (plus en liten klubba) vid 2008 års lopp....de ni. Annars så smakade jag en kanongod "Selma" för typ 15 år sedan där grädden smakade punsch..å bagrn sa att det bara var ess