Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 16:25Jag har också reagerat på hans program tidigare. Jag fattar liksom inte grejjen. Finns ju inte en blekaste chans att klara 2.45 med det där upplägget.
Jag har också reagerat på hans program tidigare. Jag fattar liksom inte grejjen. Finns ju inte en blekaste chans att klara 2.45 med det där upplägget.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 14:08Hej,
Det föll bort en rad i träningsprogrammet, den 15.2, vilket gjorde det svårare att förstå. Rättelse och förtydligande kommer att dyka upp på RW:s hemsida.
Meningen är att man skall löpa max på testloppet, och att man sedan skall träna upp sig till
Hej,
Det föll bort en rad i träningsprogrammet, den 15.2, vilket gjorde det svårare att förstå. Rättelse och förtydligande kommer att dyka upp på RW:s hemsida.
Meningen är att man skall löpa max på testloppet, och att man sedan skall träna upp sig till
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 14:20Jag uppskattar att du lägger ner tid på att förklara hur du tänkt, Janne! (t+) Välkommen!
Jag uppskattar att du lägger ner tid på att förklara hur du tänkt, Janne! (t+) Välkommen!
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 16:27"Meningen är att man skall löpa max på testloppet, och att man sedan skall träna upp sig till en sådan nivå att man kan hålla samma tempo i ett helt maratonlopp"
Är detta rimligt för en vanlig dödlig?! Låter som en utopi för en motionär som mig. Maxa på
"Meningen är att man skall löpa max på testloppet, och att man sedan skall träna upp sig till en sådan nivå att man kan hålla samma tempo i ett helt maratonlopp"
Är detta rimligt för en vanlig dödlig?! Låter som en utopi för en motionär som mig. Maxa på
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 17:14Nu får vi hjälpas åt att hålla diskussionen intressant så Janne blir kvar i debatten ett tag!
Min erfarenhet är att den ökning Janne beskriver kan man få om man är yngre och man. Jag hade själv snabbare utveckling på 3-4 månaders träning när jag började.
Nu får vi hjälpas åt att hålla diskussionen intressant så Janne blir kvar i debatten ett tag!
Min erfarenhet är att den ökning Janne beskriver kan man få om man är yngre och man. Jag hade själv snabbare utveckling på 3-4 månaders träning när jag började.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 17:55Nej, nej, nej Håkan! Det låter inte ett dugg troligt. Vare sig 45 åringens 3:45 (5:19/km) eller 25 åringens 3:30 (4:59/km), efter 12v träning från en milkapacitet på 50min. Kollade aldrig på programmet, men var det inte längre än 12 veckor är det ju rena
Nej, nej, nej Håkan! Det låter inte ett dugg troligt. Vare sig 45 åringens 3:45 (5:19/km) eller 25 åringens 3:30 (4:59/km), efter 12v träning från en milkapacitet på 50min. Kollade aldrig på programmet, men var det inte längre än 12 veckor är det ju rena
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 18:13Nu har jag kollat programmet och min slutsats är att det verkar vara gjort för marathontalanger som Janne själv. Andra lär det knappast fungera för. Enligt 2.45-programmet inleder men lätt som Janne påpekade ovan och kör sen 3-4 pass/v varav ett eller två
Nu har jag kollat programmet och min slutsats är att det verkar vara gjort för marathontalanger som Janne själv. Andra lär det knappast fungera för. Enligt 2.45-programmet inleder men lätt som Janne påpekade ovan och kör sen 3-4 pass/v varav ett eller två
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 18:34Markus,
en halvtimma är rätt (väldigt väldigt) mycket faktiskt håller helt med!
Hur många som klara 2:45 är ju enkelt att kolla i resultatlistan. 61 personer förra året. Vi har nog egentligen helt samma åsikt. Det finns statistik på vilken träningsmängd
Markus,
en halvtimma är rätt (väldigt väldigt) mycket faktiskt håller helt med!
Hur många som klara 2:45 är ju enkelt att kolla i resultatlistan. 61 personer förra året. Vi har nog egentligen helt samma åsikt. Det finns statistik på vilken träningsmängd
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 19:05Springer man på 50min är man väl knappast helt otränad. Ännu mindre om man springer på 39min. Känns fel att prata om tider som normalt kräver ATT man har tränat en hel del och säkert under flera års tid, och sen lägger man upp ett kort program under några
Springer man på 50min är man väl knappast helt otränad. Ännu mindre om man springer på 39min. Känns fel att prata om tider som normalt kräver ATT man har tränat en hel del och säkert under flera års tid, och sen lägger man upp ett kort program under några
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 19:13Det vore lite intressant att veta om det finns uppföljningar till sådan här program. Vilka resultat men får eller om det bara är artiklar i tidningen för att sälja lösnummer. Hur många följer faktiskt programmet.
Jag antar att de flesta mest ser dem som i
Det vore lite intressant att veta om det finns uppföljningar till sådan här program. Vilka resultat men får eller om det bara är artiklar i tidningen för att sälja lösnummer. Hur många följer faktiskt programmet.
Jag antar att de flesta mest ser dem som i