Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 09:19Precis, skilj på ok smärta och dålig smärta. OK smärta är typ träningsvärk, i hela musklerna, inte så farlig och ganska diffus. Dålig smärta kommer från leder och senor, eller är sådan som känns huggande eller stickande.
Powerwalk är också bra träning och
Precis, skilj på ok smärta och dålig smärta. OK smärta är typ träningsvärk, i hela musklerna, inte så farlig och ganska diffus. Dålig smärta kommer från leder och senor, eller är sådan som känns huggande eller stickande.
Powerwalk är också bra träning och
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 10:27Oj, 106 kg och springer 1 km! Det är ju otroligt starkt. Jag tycker det är tungt för både knän och psyke att dra runt på "bara" 80 kg. Långsamt går det också, iallafall för mig.
Är man tung kan det gott räcka med en promenad för att få upp pulsen ordentl
Oj, 106 kg och springer 1 km! Det är ju otroligt starkt. Jag tycker det är tungt för både knän och psyke att dra runt på "bara" 80 kg. Långsamt går det också, iallafall för mig.
Är man tung kan det gott räcka med en promenad för att få upp pulsen ordentl
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 11:35En kilometer på 7 minuter är bra! Det visar att du har potential, du är kanske inte så gammal och du har kanske idrottat när du var yngre.
Så visst kan du jogga! Konsten är ju bara att inte bli för ivrig och öka mängd, hastighet och frekvens för snabbt.
En kilometer på 7 minuter är bra! Det visar att du har potential, du är kanske inte så gammal och du har kanske idrottat när du var yngre.
Så visst kan du jogga! Konsten är ju bara att inte bli för ivrig och öka mängd, hastighet och frekvens för snabbt.
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 09:45Från egen erfarenhet vill jag bara ge rådet att starta lugnt. I början gör man otroliga framsteg och orkar springa längre o snabbare hela tiden. För min del straffade det sig att gå på känsla och jag blev lite skadad. Jag började istället om med ett progr
Från egen erfarenhet vill jag bara ge rådet att starta lugnt. I början gör man otroliga framsteg och orkar springa längre o snabbare hela tiden. För min del straffade det sig att gå på känsla och jag blev lite skadad. Jag började istället om med ett progr
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 14:18Den här länken kommer från en annan tråd för några dagar sedan, och kan kanske stå för lite extra inspiration. Om inte annat kan man gråta en skvätt... 😉
http://www.youtube.com/watch?v=8SbXgQqbOoU
Den här länken kommer från en annan tråd för några dagar sedan, och kan kanske stå för lite extra inspiration. Om inte annat kan man gråta en skvätt... 😉
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 14:30jag började på 115 kg och varvade promenader med väldigt korta joggavsnitt.
promenerade långa stunder varje dag och när vikten minskade la jag in längre o längre joggavsnitt.Lyssna på råden att ta det lugnt i början, det är bara dumt att gå ut för hårt
jag började på 115 kg och varvade promenader med väldigt korta joggavsnitt.
promenerade långa stunder varje dag och när vikten minskade la jag in längre o längre joggavsnitt.
Lyssna på råden att ta det lugnt i början, det är bara dumt att gå ut för hårt
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 17:14Jag har tipsat om "min metod" i många trådar innan, men gör det igen. Jag började på 93 kg (173 cm) och började med att promenera i stort sett varje dag, min runda var 7,4 km. Efter några veckor började jag jogga småsträckor under den vanliga promenaden.
Jag har tipsat om "min metod" i många trådar innan, men gör det igen. Jag började på 93 kg (173 cm) och började med att promenera i stort sett varje dag, min runda var 7,4 km. Efter några veckor började jag jogga småsträckor under den vanliga promenaden.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:47Camillas metod blir väldigt spännande om man som jag gillar progressiv rock där låtlängderna varierar från 2-minuters mellanspel till 30-minuterssviter... 😉
Camillas metod blir väldigt spännande om man som jag gillar progressiv rock där låtlängderna varierar från 2-minuters mellanspel till 30-minuterssviter... 😉
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:49Melodifestivallåtar är ett säkert kort - de är alltid 3 minuter långa 🙂
Melodifestivallåtar är ett säkert kort - de är alltid 3 minuter långa 🙂
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 13:05Eller lite gammal hederlig punk! (t+)
Då håller man bättre tempo i 3 min _och_ dessutom bara 3 ackord.. 😀
Eller lite gammal hederlig punk! (t+)
Då håller man bättre tempo i 3 min _och_ dessutom bara 3 ackord.. 😀