Quote from Guest on 30 December 2009, 13:06Jag var på gymmet idag och sprang i 35 minuter på löpbandet. Jag sprang på en hastighet på ca 9, och det stod att jag sprungit 9 km. Kan det stämma?
Blir osäker eftersom jag nåt år sen sprang 8 km på ca 40 min. I och för sig sprang jag 8 km ute i ojämn t
Jag var på gymmet idag och sprang i 35 minuter på löpbandet. Jag sprang på en hastighet på ca 9, och det stod att jag sprungit 9 km. Kan det stämma?
Blir osäker eftersom jag nåt år sen sprang 8 km på ca 40 min. I och för sig sprang jag 8 km ute i ojämn t
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:16Att springa i 9 km/h betyder att man springer 9 kilometer på 1 timme (om man håller på i 1 timme).
Att springa i 9 km/h betyder att man springer 9 kilometer på 1 timme (om man håller på i 1 timme).
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:18Det kanske var nån som sprang innan dig och så nollställdes det aldrig mellan?
Det kanske var nån som sprang innan dig och så nollställdes det aldrig mellan?
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:23nej, jag använde en sån ipod+nike grej. så det var på ipoden som det stod att jag sprungit 9 km :S
nej, jag använde en sån ipod+nike grej. så det var på ipoden som det stod att jag sprungit 9 km :S
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:48Räknar man enl. H*T=S så ska du hinna med den hastigheten 9*0,58=5,2 km.
Räknar man enl. H*T=S så ska du hinna med den hastigheten 9*0,58=5,2 km.
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:52Så antingen var hastigheten på bandet fel (okalibrerat band?) eller så har iPod+Nike-mätningen fel?
Så antingen var hastigheten på bandet fel (okalibrerat band?) eller så har iPod+Nike-mätningen fel?
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:56Therese: Vad är det för slags uträkning då?
Annica: Jag vet inte, jag förstod inte distansen eftersom att det inte stod om det var km eller miles eller vad det nu var.
Therese: Vad är det för slags uträkning då?
Annica: Jag vet inte, jag förstod inte distansen eftersom att det inte stod om det var km eller miles eller vad det nu var.
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 14:05Är fot-sensorn kalibrerad på löpband? Det är en ganska annorlunda rörelse foten gör på ett löpband jämfört med på fast underlag. I verkligheten står foten stilla så länge den är i backen, på löpband rör den sig fort bakåt. Jag gissar att det kan påverka d
Är fot-sensorn kalibrerad på löpband? Det är en ganska annorlunda rörelse foten gör på ett löpband jämfört med på fast underlag. I verkligheten står foten stilla så länge den är i backen, på löpband rör den sig fort bakåt. Jag gissar att det kan påverka d
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 14:06H = Hastighet
T = Tid
S = SträckaH*T=S
Skulle tro att det har med fotsensorn att göra, jag fick jätteskumma resultat när jag testade min polarklocka på löpband. Den var kalibrerad för utelöpning och fick spader när jag sprang på löpbandet.
Edit: Eriks
H = Hastighet
T = Tid
S = Sträcka
H*T=S
Skulle tro att det har med fotsensorn att göra, jag fick jätteskumma resultat när jag testade min polarklocka på löpband. Den var kalibrerad för utelöpning och fick spader när jag sprang på löpbandet.
Edit: Eriks
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 14:10En uträkning som sitter i huvudet sen skoltiden (en av de få saker... ;))
Sträckan = Hastigheten * Tiden. Räknas i km/H
Edit: var inte så snabb i skrivningen så du hann före =)
En uträkning som sitter i huvudet sen skoltiden (en av de få saker... ;))
Sträckan = Hastigheten * Tiden. Räknas i km/H
Edit: var inte så snabb i skrivningen så du hann före =)